Alla inlägg den 23 april 2023

Av Anki - 23 april 2023 19:47

Att köra hem idag efter jobbet och med sommardäck på bilen var definitivt inte det. Det gick hyfsat ända tills jag svängde upp i Lucksta. Men där blev det helt plötsligt en j*a massa snö på vägen. Jonas skulle komma och klippa sig så det var bara å bita ihop och ratta min lilla grå.........Tog mig hem iaf.....Åkte bort till grannen och tog fart och "brassade" upp för backen....nästan ända upp kom jag. Insåg att det inte var nån bra idé utan tänkte att jag går in och hämtar nyckeln till lilla blå och backar upp den på gården så jag kan köra in den grå mot garaget. Drar åt handbromsen på bil 1 och börjar gå uppför backen, men får en känsla och vänder mig om. Då har den grå börjat att glida bakåt ner mot vägen. Rusar efter och kastar mig in i bilen och får ner den till vägen. Backar upp lilla blå till huset och går ner och tänker att jag försöker att få den andra bilen upp till garaget. Efter två omtag så får jag in den mot garageinfarten. Ingen snygg parkering men den är ur vägen iaf. Och där får den stå nu tills snön tinat bort......   Plastskivorna från altan har blåst omkring, dörren till rödhuset är öppen och så har jag fångat en råtta i vardagsrummet.... Koppla av efter en jobbhelg??   Nu har jag klippt Jonas, burit ut råttjäveln och laddat motor och kupévärmare i lilla blå. Tvätta håret och slöa i soffan på agendan nu...........  

Av Anki - 23 april 2023 18:29

 

Av Anki - 23 april 2023 12:46

 

Av Anki - 23 april 2023 11:53

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards