Alla inlägg under december 2020

Av Anki - 12 december 2020 18:42

Var en sväng till Birsta i går och köpte de sista klapparna. När jag kom ut från BC-huset så såg jag en släpvagn/hästfinka utanför dörrarna ooch burkar med Stiernströms senap. Och därinne satt en gammal bekant/f.d.släkten, Sven-Erik Stiernström. Han sålde senapen med det rätta originalreceptet. Vi pratade lite och så fick jag en burk senap. Du ska inte betala sa han   

Och nu är det jobb lördag - söndag. Vi var och tittade på en grej i förmiddags innan älsklingen åkte hem. Spännande....och samtidigt lite skrämmande. Men jag bestämde mig............  

Av Anki - 11 december 2020 11:14

Haha ja inte vet jag men har bara eldat och sovit när jag kommit hem på kvällarna den här veckan. I dag är det äntligen en ledig dag och då tog jag och kattprinsessan sovmorgon    

Men nu ska jag sätta lite fart så att jag får något gjort hemma också   

Av Anki - 10 december 2020 23:31

Ja ibland så känns det nästan lite bäst.......I dag var det en sån dag.   

Av Anki - 9 december 2020 23:40

 

Av Anki - 8 december 2020 21:55

En man ringde hem till sin fru och sa:

- Älskling jag har blivit tillfrågad att hänga med på en fisketur till Canada med min chef & en del av hans vänner. Vi kommer att vara borta en vecka. Det är ett bra tillfälle för mig för att få den befordran som jag väntat på, så snälla kan du packa tillräckligt med kläder för en vecka och ställa fram mitt spö och fiskelåda. Vi kör från firman så jag kommer ......förbi och hämtar upp mina saker.

- Förresten! Vill du vara snäll att packa ner min blåa sidenpyjamas?
Frun tänker, det låter lite konstigt men som vanligt är hon den goda hustrun, gjorde precis vad han bad om. Följande vecka kom mannen hem lite trött men såg ändå pigg och glad ut. Frun välkomnade honom och frågade ifall han fångat många fiskar?
Han svarade: Ja, massor av lax, några Bluegill och några svärdfiskar. Men varför
packade du inte ner min blåa sidenpyjamas som jag bad dig om?

Du kommer att älska svaret

Fundera...

Bläddra ner...

Visst är tjejer så j**la smarta eller hur?

Frun svarade:
Det gjorde jag. Den ligger i din fiskelåda...

Av Anki - 6 december 2020 18:07

Yes, det blev det förut i dag. Började på nersidan vägen och sen uppöver skogen ovanför mig. Vips hade det gått en timme. Håller inte samma takt som förr men traskade på över stockar, stubbar, kvistar........ och hål   Och ooops..........fick med mig en gran hem också. Så nu kan jag avboka den jag har beställt och sparar 400 kronor   

Man rensar hjärnan när man rör på sig............. Och sen ringde lilleman och surrade en stund. Jag lovade att baka lussebullar åt honom   

Av Anki - 6 december 2020 17:09

Ja idag tänder vi ljus nr två och trippar vidare med små steg mot julen   

 

Av Anki - 5 december 2020 18:15

Fick jag i dag. Kul å prata och blev medbjuden på småviltsjakt dessutom. Gjort lite advents/julbord, modell mindre..... 

Sensmoralen av dagen........sälj inte din själ till någon som inte vill ha den !

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards