Alla inlägg under december 2020

Av Anki - 27 december 2020 17:04

 

Av Anki - 26 december 2020 18:04

Är inte jag........    Utan nån som har makten att bestämma över andra och dessutom utesluta de hon själv inte vill ha med..........

Av Anki - 26 december 2020 15:58

Intensivt med jobb på julaftonen och sen hem och fixa och dona. Rätt så slut men nöjd med julaftonskvällen när alla åkt hem. H-E stannade på juldagen. WHAT !?   

Fick en käftsmäll som heter duga oxå ............? Ryggsäcken som aldrig töms utan verkar fyllas på med skit...........Jag skjuter jobbiga saker framåt i tiden..........always..............



Av Anki - 23 december 2020 17:42

Är ju rätt så nöjd med den trots allt besvär

Av Anki - 22 december 2020 18:37

Kvällspass och en snabbdejt i Birsta på hemvägen. Väl hemma var det bara att sätta en jäkla fart. Griljerade en skinka, stekte och lade in strömming, gräddade tre plåtar cedropepparkakor och tog in granen. Jag kommer aldrig mer att betala för en gran ! Hade först ett helvete med att få den att gå ner i julgransfoten. Fick inte igång motorsågen så jag fick stå och karva med en vanlig fogsvans...........Och sen barrar de som fan. Hoppas att det bara är chockverkan för att den kom in i värmen så att det lugnar sig. Annars åker den ut efter nyår..........Varför dög inte den jag tagit själv !?!? Men måste ju motvilligt erkänna att den är himla snygg. Det kanske kommer en bild i morgon   

Var i alla fall färdig med allt 01:20 och då var det en himla trött trollmor som kröp ner under täcket.   

Av Anki - 21 december 2020 16:40

Ja lite så kan man ju tycka om den här orkidén som jag fick när jag fyllde 60 år. Vet fortfarande inte vem som gav mig den och jag brukar inte ha tur med dem, så den måste vara given med kärlek.......    

 

Av Anki - 20 december 2020 21:28

Kastat in ved, bakat lussebullar åt lilleman, tvättat tre maskiner och hängt, levererat lussebullarna, lagt in sill, gjort senap och en till pepparkaksdeg, jävlats med granen och färgat håret.....puh. Så nu känns det liksom rätt så skönt att göra kväll. 

Kvällspass i morgon och en dejt med älsklingen. Har varit på jävulskt dåligt humör men efter att ha pratat med   så blev jag snäll igen.............  Fotade till ytterdörren i ilskan så att kattluckan gick sönder och det grämer mig mest...............  

Av Anki - 20 december 2020 19:36

Japp, fick sanda för att komma ner/upp för backen idag. Inget annorlunda än det brukar vara den här årstiden. 

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards