Alla inlägg under augusti 2019

Av Anki - 11 augusti 2019 21:46

 

Av Anki - 11 augusti 2019 20:42

 

Av Anki - 9 augusti 2019 19:31

Åkte till Birsta när    åkt till garaget för att greja med Miras epa, tillsammans med Hasse. Kollade runt lite efter en lämplig router till bra pris. Hittade en men ringde för säkerhets skull till Jonas och han hittade så klart en bättre för nån hundring till på ett annat ställe. Så när jag kom hem så installerade jag den...... och det funkade fortfarande bara när datorn var ansluten direkt till modemet i väggen. Ringa Jonas igen och få höra en gång till vad ointelligent jag är ? Och till slut var det bara å konstatera att nätverkskortet i datorn också har pajat, eftersom jag fick kontakt med nätverket med både mobilen och paddan ??
Och nu väntar jag på den där Sundin.......  

Av Anki - 9 augusti 2019 19:15

Jobbet flöt på himla bra, inga problem alls. Var på Friskis och Svettis och tränade oxå och det var ju ett tag sen, men när man får tillfälle på arbetstid så måste man ju ta chansen.
När jag kom hem så var det bara att fortsätta att felsöka utrustningen. Servanet hade uppdaterat en ny lanport men det funkade fortfarande inte. Och Jonas tyckte att jag var dum i huvudet som inte fattade när han instruerade mig. Lite grinigt där då en sväng......men bestämde att jag skulle åka och köpa en ny router. Varför säger teknikerna roter??? Kolla stavningen ärthjärnor !!
Hade lovat älsklingen lax och den lyckades jag glömma så den blev torr och äcklig.

Av Anki - 7 augusti 2019 22:57

Av Anki - 7 augusti 2019 22:55

Av Anki - 7 augusti 2019 19:29

Har ägnat större delen av dagen till att felsöka och ringa om mitt internet, som försvann efter åsknedslaget i går. Ringde A3 i morse. Fick åka och hämta en ny nätverkskabel så att jag kunde uteluta kabelfel och fel på routern. Sen ringa igen och då gjorde han en felanmälan till Servanet på modemet. Jag var lite orolig att det var fibern men det funkar fram till modemet och sen är det dött. Kaminen har jag inte orkat med än. Är så trött på skit så att det står mig upp i halsen. Fick en antydan för nån vecka sen om nåt också. Som har malt och malt, och i dag frågade jag vad som var sagt. Var väl typ som jag anat och vet inte hur jag ska göra....??

Av Anki - 7 augusti 2019 19:14

Jappalainen. Det förra inlägget gällde ju så klart gårdagen ;-)

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards