Alla inlägg den 11 februari 2019

Av Anki - 11 februari 2019 14:55

Så himla härligt väder så jag tog på mig dubbskorna och gick uppöver. Ca fyra km blev det. Det är lite tungt att gå längre sträckor i de skorna och det känns i knän och höfter nu. Lady var så klart också med. Jisses vad det avverkas skog här runtomkring nu. Maskinerna går för fullt......

Innan jag gick så tog jag en stund ute vid vedklyven. Klöv en massa stora granklampar som ligger därute. 

Vedklyven är min bästa vän, när jag står och klyver ved så funderar och ventilerar jag allt möjligt och omöjligt. Där kan man vara ledsen utan att nån ser det.....Finns grejer som jag aldrig kommer att förstå.



Av Anki - 11 februari 2019 11:35

Åkte in till Nordic i går kväll och kollade på matchen mellan Kovland - Stockvik. Innan matchen sa speakern att vi skulle ha en tyst minut för en fotbollsprofilen och Stockviks eldsjäl Sune Hedqvist som gick bort för någon vecka sen. Jisses vad tyst det blev i Nordichallen, man hade kunnat höra en knappnål falla.....

Sen började matchen och alla trodde väl att Kovland som spelar i div 4, skulle ge Stockvik storstryk. Men långnäsa blev det eftersom Stockvikskillarna stod upp ända tills det var 90 sek kvar av matchen. Då blev det lite struligt vid en hörna som slank in. Och mammas lillhjärta spelade såå bra !! Jonas kom också och tittade och var imponerad över spelet. En i Stockvik till akuten med ett kraschat knä, och för en gångs skull var det inte nån av mina killar.....

Hassels tränarteam var oxå där och tittade. Jag pratade med Larsson men Lido sa inte ett ord som vanligt. På torsdag har de match i NCC-hallen, så då ska jag dit med kläderna. 

Kom iaf hem vid 23-snåret i går kväll och då tvättade jag två maskiner med matchkläder. Lovade i ett svagt ögonblick att hjälpa de med det eftersom de inte har nån som tvättar än och dåligt med ekonomin oxå nu i början. Är ju inte den som brukar vara sniken heller.....

Fick en fråga om jag svikit Hassel nu men det kan jag ju inte eftersom Jonas är kvar där....än   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards