Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Anki - 8 februari 2017 22:57

Var ju in till Capio Medocular på Läkarhuset i eftermiddags. Ett återbesök var det men de ville inte släppa mig utan jag ska till sjukhuset och en läkare igen om några månader, eftersom jag har för högt tryck på ögonen. Förstår inte riktigt vad det innebär och fick inte något riktigt svar heller när jag frågade vad det kan bero på. Hon sa bara att jag skulle tillbaks till sjukhuset till en läkare?

Hade tid klockan 15:45 men kom in vid 16:00 så jag var inte hemma förrän vid 17:30 och då skulle jag laga mat, elda och ge hundarna mat. Så jag skippade helt enkelt vävningen i dag.....Nya tag i morgon. 


God Natt i stugorna   

Av Anki - 8 februari 2017 12:33

Ja det var ju kallt som fasen i går kväll och i natt. Jag brukar ju vara uppe och elda till minst två-halvtre när det är jättekallt ute, men i går gav jag upp. Och när det bara är en eller två nätter så brukar det inte vara nån fara för vattnet heller. 

Men när jag klev upp i morse efter att ha gruvat mig en bra stund, så var det 8 grader inne. Och då kollade jag inte på golvet..........Sakta men säkert stiger värmen i huset efter nån timmes eldning. Nu ska jag in till ögonkliniken och göra en sån där otrevlig undersökning som jag gjorde i fjol. Och sen skulle jag behöva åka och väva, har liksom piskan hängande över mig. Trist att behöva känna så faktiskt..........speciellt när det ska bli lika kallt i kväll igen och jag behöver elda för kung och fosterland. 

Bild på termometern efter en timmes eldning   

 


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards