Alla inlägg under april 2017

Av Anki - 9 april 2017 22:52

17000 besökare !!

 

Av Anki - 9 april 2017 09:42

   

Av Anki - 9 april 2017 00:29

Grävt i hundgården, krattat och donat........och varit lite lat känns det som. Ont i alla leder just nu så att jag knappt kan gå ens men kämpar på, ingen kommer ihåg en fegis. Ett och ett halvt dygn kvar till domedagen och vet inte riktigt hur/vad jag känner. Det är nån mening med allt som händer. Ok, kanske inte terror-attentat....Eller så kanske det väcker nån svensk sömngångare som inte fattat vad som håller på att hända i vårt land. Jag har kämpat med näbbar och klor och kan inte göra mer nu. Pengar är inte allt men himla bra att ha när det kniper...........Ska försöka att slappna av och sova nu............Pöss   

Av Anki - 7 april 2017 18:06

Var på väg hem från stan vid 15-tiden när jag hör att en lastbil kört in i Åhlens/Drottninggatan. Sen vidareutvecklas infon och nu säger man att det troligtvis är en terror-attack med många skadade och okänt antal döda. Läser att folk är förvånade........hur kan man vara det?? Det här var ju väntat och det säger flera av experterna som har intervjuats efter dådet. Att det bara har varit en tidsfråga innan det skulle hända. Många svenskar är så otroligt naiva......Men det kanske bara var nån som hade en dålig dag......?? Hoppas att man hittar den/de skyldiga !!! 

Av Anki - 7 april 2017 00:25

Var och vävde på Petissan på fm. Fnissar lite efter att jag kommit hem och läser av mig själv. Vi var två st som vävde, en som väver matta och så jag. När man väver matta så kan man prata och vara hur social som helst, det är bara avkoppling att sitta där och damma på....Men när man väver löparen som heter Petissan, då måste man räkna, kolla vilken trampa man är på, mönster och tuskaft, bocka av m.m Alltså sitter man och mumlar och pratar med sig själv hela tiden och när man ska prata så måste man ha stenkoll på var man är i mönsterdiagrammet. 

Jajamensan så väl hemkommen så kände jag att jag måste åka nånstans, så det fick bli Birsta. Rusta , Willys och så fick jag nåt ryck att jag skulle köpa biltvättgrejor på Biltema. 

Och när jag kom ut därifrån så såg jag något rött på höger framskärm. Nåt pucko med en röd bil som har skrapat i min bil och gjort en repa över hela hjulhuset....och inte skrivit en lapp eller ens ett försök till kontakt.....Ok jag har en gammal bil men försöker ändå att hålla den fräsch. Japp sur var namnet............


      

Av Anki - 5 april 2017 22:23

Varit och vävt på fm och så en snabbis till banken. Hade planerat att väva lite till och en långprommis på kvällskröken men x-et ringde och frågade om jag kunde ställa upp som parkeringsvakt på travet, så det blev lite ändringar. 

Det var hyfsat väder men det blåste isvindar så när man står stilla i nästan tre timmar så blir man helt igenomfrusen. Och när man kommer hem så vill man bara krypa ner i sängen. Blev i alla fall bjuden på mat när vi var klara och det är jag tacksam för.

Nu ska jag kolla på Hawaii Five-O och sen hopp i säng   

Och så till sist en bild från parkeringen. Funderar varje gång jag står där hur travfolket tänker när de parkerar.......??? Typ brainless.....Tur att man inte har något ansvar.............:-D


 

Av Anki - 4 april 2017 22:47

Inte alls i morse, då jag inte sovit nästan nånting i natt. Gruvade mig så in i bomben för vävningen idag. Men det gick ju jättebra. Vävde i tre timmar och sen åkte vi hem vi tre som var där. Jag fixade lunch och sen var jag en sväng till Matfors..Mat dags för dogsen och sen var vi ute och skrotade nån timme innan det var middagsdags för tanten. 

Sen en sväng till Biggan och Sandra innan jag intog soffan och sockstickningen. 


Sweet dreams to all of you   

Av Anki - 3 april 2017 22:19

Japp det var det i kväll. Full aktivitet på alla vävstolar och vi var 10 st på mötet. Fika-ansvarige hade glömt......men det löste sig bra till slut.  I morgon ska jag börja att väva på Petissan och gruvar mig faktiskt eftersom den verkar krånglig som bara den. Man måste räkna och koncentrera sig hela tiden och det kan vara svårt när folk pratar runt omkring en.....

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards