Alla inlägg under juli 2016

Av Anki - 13 juli 2016 23:48

Blev väl som väntat....eller inte........Då det var hotbild om tokregn och invasion av knott så höll vi till

på kapellet  i stället för på Lövudden. Det kom hyfsat met folk även om man kan ställa sig frågan vart byborna

håller hus??? Nåväl de som kom fick en trevlig kväll med underhållning av Arnes gäng. 

      

Av Anki - 12 juli 2016 18:52

Jajamen, idag var jag ut till Birsta och investerade i en svamp/frukttork. Ska bli spännande att testa

på både svamp, kryddor, frukt m.m Ska börja med älggräs och blåbärsblad för medicinskt bruk :-)    

 

Av Anki - 11 juli 2016 22:07

Nä inte jag, men kompisen ringde förut i kväll och undrade vad jag gjorde. Nja inget särskilt, håller på att täcka över vinbärsbuskarna med nät mot fåglarna. Han hade pratat med bybo som sa att .... aldrig får främmande. Då sa jag att

vi kan ju åka dit ikväll, det är ju bara skitväder ändå. Så sagt och gjort, jag fick hämtning och sen bar det av. Personen i

fråga blev jätteglad när ... hörde att vi skulle komma. Vi blev bjudna på hembakt bulla och sockerkaka och det fanns mycket att prata om. Fotboll, jakt, fiske, djur, hemslöjd m.m.. 

När jag kom hem skulle jag baka kakor till vävstugans kväll på Lövis på onsdag.........det gick åt helvete. Men fåglarna

ska ha mat de med     Nya tag i morgon med kakor som jag bemästrar   

Av Anki - 11 juli 2016 17:24

Suck.....har glömt hur man länkar till en annan blogg. Nån som kan hjälpa mig??

Av Anki - 10 juli 2016 21:39

Var ute och hängde tvätt förut....och tror det kändes som om jordens alla blodsugande kusar var runt min torkvinda.....

Och nu är det EM-finalen som gäller. Trist att Ronaldo blir så illa skadad att han måste bryta. Tacklingen går ju inte 

att ändra men skitdåligt att domarteamet friar när man ser hur tydligt som helst hur ful den är. Men man kanske var 

nöjd att Portugals ess fick kasta in handduken.....????

Men det är ju så klart bara mina personliga filosofier ;-) 

Av Anki - 10 juli 2016 16:39

Ja nu så är avloppet ok igen. Inte var det undra på att det inte rann ut något genom det röret ??
Sen har jag ett fått hem en traktorvagn med ved som ska kastas in, och naturligtvis så ska det regna veckan som kommer........

Av Anki - 9 juli 2016 23:03

Funderar lite...som vanligt.Är man hunduppfödare så har man ju ett ansvar för sina valpar många år framöver. 

En valpköpare flyttar utomlands och man får höra att det är problem med hunden. Jag skriver till köparen och undrar 

hur de löst det med hunden. Får inget svar men  får veta att barnen tar hand om hunden och att det går bra. Skriver igen och erbjuder mig att köpa tillbaks hunden. Fortfarande inget svar.....jag liksom finns inte.....Tills nu. De ska åka bort i två veckor. Kan du ta hand om hunden Anki?? Vad ska jag göra? Känner mitt ansvar men blir irriterad/arg över frågan.....Nu duger jag att prata med helt plötsligt?

Och så det sista.....du behöver inte känna dig tvingad men hör av dig snarast...........




Av Anki - 9 juli 2016 21:33

 Satt ute i solen när jag hör en bil som saktar in. Hoppar ur solstolen och kastar mig in för att få

på mig lite mer kläder än bikinin. Tokstressad och stoppar huvudet i hålet för ärmen och när jag fixar till allt

så har jag satt linnet bak och fram :-P Men det gjorde inget eftersom det "bara" var Pontus :-) Som stannade 

några timmar och fikade och åt middag med mig. Det är såna stunder som man stoppar in i hjärterummen och tar fram

när man är ledsen. Avloppet har jag inte fixat än men har plockat ur diskbänksskåpet i alla fall. Men kanske får hjälp i morrn förmiddag, jag hoppas det eftersom det äckligaste jag vet är avloppsgrejs.


    

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards