Alla inlägg den 25 juli 2023

Av Anki - 25 juli 2023 23:46

Hade tid på Hc Mfs idag. När jag kom dit så ville de göra ett ekg först. Hade väldigt oregelbunden puls så sköterskan sa att jag skulle säga det till läkaren. Men jag tänkte att det ser han ju så jag sa inget. Man får ju inte säga det jag tänker så jag är tyst........   Fick sätta mig på en pall i hörnet av läkarens rum. Han frågade varför jag sökt och jag svarade. Och han sa att jag skulle dra upp tröjan så han kunde lyssna på mina lungor. And I did it....Han gick tillbaks till skrivbordet och mumlade att det var väldigt "pipigt" i mina lungor. Och att han skulle skriva ut väldigt stark medicin mot min hosta och infektionen i lungorna. Som jag skulle ta i fem dagar, och om jag inte mår bättre om en månad skulle jag höra av mig igen. Ingen sänka eller nåt annat prov??? När jag sa att jag ju har 24 % för många hjärtslag/minut sa han att jag skulle öka mitt intag av metroprolol. Inget inskrivet i journalen?? Och så bad jag att han skulle förnya receptet på canderartad (hjärtmedicin) Vilken styrka har du säger han? Och jag svarar att det har jag ingen aaning om. Jag får väl kolla då säger han......?? Yes it´s you that´s the doctor.......  

Jag löste ut min medicin och kollade när jag kom hem. Har fått jättestarka kortisontabletter, 5 ggr starkare än en normal dosering. Som jag då ska ta i fem dagar. Biverkningar = inflammation i bukspottskörteln m.m. 

Tog tabletterna och efter en stund så mådde jag skit på ren svenska............Ringde efter Lena och de kom upp en sväng och fikade. X-et berättade att han hade ringt och skällt ut hc/och den läkaren för nån dag sen.............Lena hade en knöl i bröstet och han hade skitit i att skicka remissen till mammografin.........Bra med billiga läkare från utlandet...................Jag kommer att köra kuren och avvaktar resultatet..........Kommer säkert att ha inbillat ont i magen nu i nån vecka. Verkan av medicineringen ökar efter första veckan och sitter i nån vecka..... Tacksam över människor/vänner som finns när det krisar  

Av Anki - 25 juli 2023 23:13

Kollar frenetiskt efter ett "andningshål" till hyfsat pris.  Känslan av att inte duga gör sig påmind alltsom oftast känns det som. Är ju inte direkt nån partypingla.........och när man inte gillar party och glamor så blir valet inte alltid det enklaste heller....Håller med Agneta Patrull  jag   Så jag funderar på att åka nånstans och andas.............utan energitjuvar. Bara promenera och rensa hjärnan.

Av Anki - 25 juli 2023 16:36

 

Av Anki - 25 juli 2023 16:31

Var till läkaren på Matfors Hc idag. Fick nordens dunderkur av extra starka kortisontabletter mot infektion i lungorna.....Vanlig dos är 1-2 tabletter/dag, men jag ska ta 6/dag i sex dagar. Känns lite skumt??

Sen jag tog dem så har jag verkligen mått skit, men kör på och målar och grejar. Tror jag ska åka en sväng och fokusera på nåt annat en stund......

Av Anki - 25 juli 2023 00:02

Bästa snickaren hit idag och socklade tre rum. Shit vad fint det blev!! Sen ringde Helene och vi gjorde en ordentlig shoppingrunda i Birsta. Typ 4 timmar   Hem och bytte om och bytte bil, och till Harv/Kläpp och hämtade ett himla snyggt skåp som jag köpt. Fick köra 10 km/tim på Harvs-vägen för att inte glasskivan skulle rämna. Men det gick vägen....Sen hade jag lite problem att lasta av skåpet från flaket men är ju van att lösa problem så jag löste det. Ensam är stark.......  Åt en macka kl 9 i morse och till middag blev det en korv m bröd kl 21:30..... Såå nöjd med dagen ! 



Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards