Alla inlägg under juli 2022

Av Anki - 25 juli 2022 23:10

 

Av Anki - 25 juli 2022 17:40

Vaknade i morse med ett knä som är svullet och ont like hell. Kan knappt röra mig idag....Förra veckan fick jag ju svar på min magnetröntgen. Trasig menisk och en massa annat konstigt. Remiss skickad till ortopeden. Som jag har totalt tappat förtroendet för. Dels med foten/benet efter incidenten  med mc-n och sen med knät. Knaprar tabletter som jag mår illa av. 

Men har iaf tvättat bilen och kastat in lite av vedhögen. Och varit till Birsta och hämtat glasögonen som gick sönder i fickan under resan. Och handlat en dunk vin till Lena som tack för hjälpen med blommorna när jag är ute och åker.

Och så har jag plockat älggräs som jag har lagt på tork. Tänkte köra det i den elektriska torken men äsch......

 

Nu ska jag kasta in lite till ved innan jag parkerar i soffan. 


Av Anki - 24 juli 2022 22:28

Onsdag 20/7 åker vi iväg på HD:n, mot Arjeplog. Fika i Sorsele på vägen. 

 

Första dagsetappen gick till Vilhelmina, där vi träffade/käkade med ett gäng tokiga gubbs. Alla kände H-E...och mig oxå?? Förklaringar onödiga   En himla trevlig kväll iaf. 

Torsdag kom vi fram till vårt egentliga mål Kuorrokveik/Arjeplog. Vår gemensamma klasskompis från Alle´skolan, Annette och hennes äkta hälft. Och där kommer det invecklade. Anders är farbror till min systerson, och hans mamma Kerstin var dagmamma till min dotter Mia  Men det var iaf himla kul att träffas allihop efter 52 år   

   




Vi skulle åka ut till Norge och neröver, men det blir en ny resa   

På hemvägen bokade vi tid på Hotings bilmuseum och det var himla nice. Såå många fina gamla bilar och hojar. 

         



Av Anki - 19 juli 2022 15:47

Japp det får man av ovisshet...............

Av Anki - 19 juli 2022 00:11

  

Av Anki - 18 juli 2022 23:25

Jajamensan..i förmiddags fick jag ett sms av Sonja som undrade om jag ville åka med till Stöde på bilbingo i kväll. Tänkte tre min innan jag svarade att jag tyckte det skulle vara kul. 

Så jag satte fart och röjde överallt med trimmern och klippte gräset innan regnet kom. Helt körd i ryggen och armarna men framåt kvällen så hade kroppen hämtat igen sig igen. Hann med en sväng ner till Matfors också.

Och halv sex var kaffetermosen laddad och bingogrejerna packade, och jag åkte upp till henne. 

Segt som f*n men var iaf nära några ggr. Två nr ifrån 4000, men nära skjuter ju ingen hare eller...?? Kul ändå att träffa lite folk och få surra lite skit några timmar. En himla tur att jag i sista minuten kom på att ta med kontanter, för nåt annat hade inte funkat. 

Nu längtar jag bara till en roadtrip på två hjul.............nära nu   

Av Anki - 18 juli 2022 12:50

Ja samma sak kan ha olika betydelse....

Du och jag...........och vi. 

Av Anki - 18 juli 2022 10:07

Här var mitt   ett år.

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards