Alla inlägg under januari 2020

Av Anki - 11 januari 2020 15:30

Kan ju iaf jag tycka. Om väghållningen denna "vinter". Personligen så tyckte jag att det funkade klockrent i fjol vinter och förstår inte riktigt klagomålen på den killen. I år har det ju inte ens varit vinter än......svårt att utvärdera redan då......

Av Anki - 11 januari 2020 11:57

Grejade lite inomhus på dagen. Har ju planer på att få igång kroppen igen, men ryggen protesterar vilt än. 

Kör inflammationshämmande, smärtlindring och voltarensalva nu....

Var ner till Matfors och handlade och sen började jag att planera middagen. Och precis när jag skulle börja och älsklingen ringde och sa att han var på väg, så såg jag att jag fått ett sms från SOS-alarm om en trafikolycka på moan. En bil som kört på en älg. Två personer i bilen. Stängde av spisen och slängde mig i bilen och åkte upp. Men jag kom samtidigt med räddningstjänsten och så var det redan folk där, så jag åkte hem igen. Ambulanserna kom när jag åkte. Det var Annica och Pelle som hade kört på en älgtjur och de hade nog änglavakt. Bilen var inte fin och älgen död men de hade "bara" ont i kroppen. Det hade ju kunnat gå så mycket sämre. 

Av Anki - 9 januari 2020 22:58

Vaknade i morse med den goaste jag vet, inte alltid det händer en helt vanlig torsdag. Nu säger jag

God Natt och längtar tills i morgon kväll  

 



Av Anki - 9 januari 2020 18:11

Kroppen säger ifrån på skarpen nu. Började med ryggen och nu har jag ont i varenda muskel och led. Som om det inte skulle räcka så blir jag fruktansvärt trött....utom på natten när man ska sova.....Var bort en sväng i dag och höll på att somna där jag satt. Har förnyat lite recept i dag och hoppas att det är bättre på måndag då det är dags för jobb. Annars är det väl bara att bita ihop och göra som jag alltid gjort. Tiga och gråta när ingen ser.......

Av Anki - 9 januari 2020 12:56

Igår var jag riktigt less. Stökade undan julen, slängde ut granen och städade men det kändes inget bättre. Men så ringer mäster mek från grannsockna och säger att han kommer hit. Och helt plötsligt så ler hela världen igen. Han är som ett lyckopiller min älskling. Ibland iaf   

Och när han åkt i förmiddags så ringde Maria Lundgren och frågade om jag skulle vara hemma. Och japp det skulle jag ju. Så då kom Acke och hon ner med crosstrainern. Vi fikade och surrade. Himla trevligt då det är långt mellan gångerna nu för tiden. Jag saknar mina gamla kompisar......

Av Anki - 8 januari 2020 17:51

Jag har hatat den här kvinnan...
Jag har faktiskt inte älskat henne alls. Jag har gett henne lögner och sagt att hon inte var tillräckligt bra och har låtit andra åsikter forma henne.

Jag har låtit henne brytas. Jag har låtit andra behandla henne respektlöst. Jag har låtit henne springa genom tegel och kämpa för andra som inte ens står för henne.

Jag kunde inte hindra andra från att överge henne, men jag har sett henne stå upp och vara ett ljus och älska andra trots allt det.
Jag har stått förlamad av rädsla medan hon kämpade i sitt sinne, hjärta och själ.

Den här kvinnan har gjort bort sig många gånger för att hon inte trodde att hon var tillräckligt.

Hon har en smart mun, envis och har hemligheter. Hon har ärr för att hon har en historia.

Vissa älskar den här kvinnan, vissa gillar henne, och vissa bryr sig inte alls om henne... Men hon blir bättre på att älska sig själv. Hon har gjort gott i sitt liv, hon har inte gjort så bra i sitt liv.

Varje misstag, misslyckande, besvikelse, framgång, glädje och prestation har gjort henne till den hon är idag.

Hon är dramatisk och ibland är hon galen. Hon kommer inte längre att låtsas vara den hon inte är. Hon ber inte om ursäkt för vem hon är. Hon kommer aldrig att göra det igen.

Den här kvinnan är en krigare.
Hon är inte perfekt, men hon har mycket värde. Hon är Unstoppable.

Graciöst trasig, men vackert stående.

Hon är Kärlek.
Hon är Life.
Hon är Bearbetning.
Hon är Grace.
Hon är Modig.

... och hon kommer aldrig att sluta lära sig eller gå framåt...

Hon är jag....... ❤️

Av Anki - 8 januari 2020 14:28

 

Av Anki - 8 januari 2020 11:45

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards