Alla inlägg den 1 februari 2018

Av Anki - 1 februari 2018 21:30

Länge sen jag var så här trött tror jag. Av olika anledningar. Känns som om golvet gungar. Men vill inte somna på soffan nu för om Hansa kommer och skottar sen så måste jag ut och flytta bilen m.m Och då kan jag inte sova sen. Och....nu behöver jag verkligen sömn för att orka. Längtar efter min älskling också så jag blir tokig(are)  


Av Anki - 1 februari 2018 19:31

Min bil på förmiddagen....och i kväll

   

Av Anki - 1 februari 2018 19:27

Morgondagens sysselsättning är fixad.......skotta snö....

Snön gick upp till midjan när jag skulle ta mig in till dörren !

 


 

 

Av Anki - 1 februari 2018 19:03

Var in på magnetröntgen av min axel idag. Fick åka med Hansa som skulle till stan och uträtta ärenden. 

När jag kommer till luckan på röntgen så kommer det en läkare som är på väg in dit. Hej säger han och jag hejar tillbaks. Känner igen honom men kan inte placera honom. Han står kvar i dörren, tittar på mig och säger...men är det inte....jo men visst är det du? Eller jag kan ha fel....Nej men visst är det du?? Nej kanske har fel.....Och så igen, men visst är det du?  Jag säger ja inte vet jag, vem är jag då? Och både jag och de innanför luckan börjar skratta. Han fortsätter att fundera och är på väg in genom dörren när han vänder om igen och så säger han: Men är du inte Mias mamma? Jo säger jag och nu skrattar de i väntrummet också   Läkaren är min dotters närmsta granne och vi har ju träffats i helt andra sammanhang då han inte är läkarklädd....Jag småskrattar hela vägen bort till magnetröntgen och sen kommer han efter mig och pratar. 

Jag glömde alldeles bort att vara nervös i alla fall   

Av Anki - 1 februari 2018 07:26

Vaknade i morse och såg inte ut genom fönstren eftersom det är drivsnö. Tänkte att jag kryper ner under täcket igen......

Men så såg jag panoramaljuset från Hansas traktor och rusade upp och drog på mig kläder. Ut och skulle flytta bilen.....som satt fast....Men tjurade på en stund och fick loss den ur djupsnön, och kunde backa upp den till gården. Så nu är det skottat hela vägen och gården. Älskar min kärlek som propsade på att jag skulle köra hans bil några dagar till  

   


Av Anki - 1 februari 2018 07:26

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards