Alla inlägg den 28 oktober 2018

Av Anki - 28 oktober 2018 15:49

Var ute och hämtade in ved när Lady "talade om" att det var någon på gården. Det var Hansa och han hade köpt fikabröd så vi drack kaffe och sen åkte vi bort till honom och skiftade till vinterdäcken på min lilla grå. Han trodde att Sundin var här så han skulle komma tillbaks sen i kväll. 

 

Av Anki - 28 oktober 2018 15:42

För mig är det halloween när det är Alla helgons helg, men nu är det nya tider och många olika åsikter om vilken dag/helg det är. Så jag lägger ut en bild (eller två) varje dag i några dagar jag, och om det är nån som misstycker så.............är det ju fortfarande valfritt att läsa bloggen.....eller inte....      

   


Av Anki - 28 oktober 2018 12:03

Älsklingen hade en grej han måste fixa så då tänkte jag att jag äntligen skulle få fingrarna ur arslet och måla kaklet i köket. Är ju ett tag sen jag köpte färg m.m Men naturligtvis så hittar jag inte penseln jag hade köpt.......det måste vara naturborst för bästa resultat. Ja, ja.......inget att göra.... Så jag ringde till Hansa och frågade om han kunde hjälpa mig att skifta till vinterdäck på V40:n. Jag behövde inte ens fråga för när han svarade så sa han : Vill du ha däcken omlagda?   

Han var i skogen men skulle ringa när han kom hem. Så nu ska jag gå ut och ladda in ved och mata fåglarna, och ta en prommis i solen med Lady. Det är kallt men solen skiner och det är jättefint väder.

Fy bubblan hur älsklingens ben ser ut i dag......det gör ont i hela mig när jag ska lägga om det. Håller tummarna att läkaren inser att nåt är riktigt fel och gör något åt det innan infektionen sprider sig mer. Benet/foten är fortfarande så svullet så att han inte kan röra på foten, och nu är det stora variga sår. Och slut på penicillinkuren.....I morgon ska jag följa med in och jag kommer nog att säga vad jag tycker......

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards