Direktlänk till inlägg 17 augusti 2018

Fladdermus i vardagsrummet..................

Av Anki - 17 augusti 2018 01:08

Donade med veden och matchkläderna och sen åkte jag ut till älsklingen. Vi gjorde en Birstasväng, myste en kvart och sen åkte jag hem. Fixade lite med ditt och datt och skulle putsa fönstren i vardagsrummet men blev sittande framför tv:n och BBC Earth. Ett program om hundar. Jag trodde att jag kunde det mesta om hundar...men så är det ju inte. Ja och då hann det ju bli för mörkt för fönsterputsning. Så började Jonas att skicka snapar och jag svarade men till slut när det blev för mycket knappande så ringde jag upp. Stängde balkongdörren och ytterdörren och det var ju inget konstigt. Och så ringde älsklingen och vi satt och pratade. Helt plötsligt bara så där så råkade jag titta upp mot taket och lampfästet. And guess what !!!!!??? Där sitter det en jävla fladdermus !!!!! Bara lite hysterisk dårå. Man kan ju inte ringa till folk när klockan är 23:40 eller....?? NÄ ! Ringde till Jonas igen och Emma höll på att skratta ihjäl sig, hon tyckte att den var gullig....Jojo skulle tro det när man är fem mil ifrån. Så nu öppnar jag balkongdörren igen och stänger dörren till vardagsrummet. Smulan kommer att bli sur eftersom hon sover därinne i normala fall. Och så får jag se i morrn bitti (idag) om äcklet hänger kvar.....Kanske jag kan ringa till Hansa annars? Livet på landet...................Fan vad jag hatar det här jävla huset ibland........

Sweet dreams ....

 

 
 
Ingen bild

jammar

17 augusti 2018 07:22

Vilket fint exemplar av Chiroptera, Laurasiatheria. Lycklig du som får ha en sådant fint exemplar inne. He he... Öppna fönstret så flyger den ut! Den är fridlyst.

Anki

17 augusti 2018 10:48

Lämnade balkongdörren öppen i natt och den är borta nu......tror jag :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 14 mars 17:21

När jag var 42 år så blev jag mormor till mitt första barnbarn, ochb efter sex år kom det andra till världen.  Och i dag så fyller hon 20 år. Mojos lilla trollunge, du har inte alltid haft det så lätt   Men har ändå stolt kämpat på mot dina mobbare...

Av Anki - Tisdag 12 mars 23:56


Japp, har tagit på mig några nattpass varje 5-veckors rullande schema. Har svårt att sova i vanliga fall och ingen skillnad nu. Så jag tänkte att jag skulle vara toktrött första natten. Men det funkade hur bra som helst. Jag jobbade lite vid datorn o...

Av Anki - Måndag 11 mars 11:54


Och små, små steg mot våren     

Av Anki - Söndag 10 mars 23:22


  Därför håller jag mig långt ifrån vissa människor.......... ...

Av Anki - Söndag 10 mars 19:17


  Jamen visst är det så........Eftersom vi fick middagfrämmande igår så hade inte biffen jag tagit fram räckt. Så i dag i min ensamhet så fick jag ju offra mig.....Det var himla gott men blev mycket över        ...

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards