Alla inlägg den 31 januari 2018

Av Anki - 31 januari 2018 14:58

I kväll sjunger "vår" Emma Kupari på Q-bar

 

Av Anki - 31 januari 2018 13:09

Typ i varenda muskel plus öronen....

Av Anki - 31 januari 2018 11:49

 

Fniss.....ja så kan det nog vara.......

Av Anki - 31 januari 2018 10:25

Blir bara så förundrad över allt gnäll på väghållningen av vår väg. Och undrar om det bara är jag häruppifrån som varit och kört bil inne i stan/Birsta/ nu i vinter. Spåriga knöliga vägar och inga trottoarer på vissa ställen. Skulle man få ett kast på bilen så riskerar man att "knuffa" till folk som går efter vägarna. Speciellt barn.....

Åkte hem en kväll och nerifrån Lucksta så åkte jag på vår nyplogade väg.......efter en hästbuss med kedjor (eller nåt liknande) som rev upp spår så att jag fick köra mitt i vägen för att slippa hoppa omkring på vägen...Trots att jag körde en rejäl bil med fyrhjulsdrift....Alltså inte bara traktorer som ställer till det. 

När det inte finns resurser till snöröjning inne i centrala Sundsvall så lär det ju inte finnas det till en väg med några hundra boende. Pratat med snöröjare, både de som kör traktorer, lastbilar och handskottare. De jobbar snart dygnet runt men hinner inte med i takten av att snön vräker ner. De är ju bara människor de också som måste sova och äta i bland.....Uppsamlingsställena för snön är fulla både inne i stan och i Matfors, snart finns det inte ens nånstans att lägga den. Man får ju av miljöskäl inte vräka av snön var som helst heller. 

Men så klart så skulle man väl önska en autostrada, plan som ett vardagsrumsgolv att köra på. Eftersom det finns tre ev fyra väghyvlar i distriktet så har jag ju svårt att tro att väg 541 prioriteras då  hela stan är som en tvättbräda......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards