Alla inlägg den 11 januari 2018

Av Anki - 11 januari 2018 23:49

Nu har vattnet frysit också......det var bara det jag väntade på. Nu är allt jävulskap fullständigt  !!

Av Anki - 11 januari 2018 23:22

OMG !! Vilka dårar....

Kollar på Tv och eldar. Ska inte skriva här vad jag skulle vilja göra men är tokless i alla fall.  Skulle vilja leva ett normalt liv utan att halvt slita ihjäl mig nästan jämt. Trött.nu..........är jag.......och ont i axeln som fan efter takskottningen häromdan. 

Men det som inte dödar, härdar sägs det...........

Av Anki - 11 januari 2018 15:15

Skulle byta lampa i badrumsskåpet förut   . Det är fyra lampor i skåpet och de går sönder rätt så ofta. Dock inte alla samtidigt som tur är. Har ju två legitimerade elektriker i familjen och har tänkt flera ggr att jag ska be någon av dem att kolla det. Men glömmer så klart........I alla fall så klättrade jag upp och tog ur den ena trasiga glödlampan.....och skruvade i den nya..... 

POFF !! small det och blev svart och luktade bränt som fan. Jag bytte säkring men nånstans är det ju en kortis. Så nu måste jag nog be om hjälp innan det händer något allvarligare. 

-22 ute nu så i natt blir det nog att vara uppe hela natten och elda.......längtar efter våren nu......  

Är bjuden på mat i Västmarken och så ska jag skjutsa Lena och Ida till Näset efteråt. 

 

Av Anki - 11 januari 2018 10:08

Har gnällt på snöskottning ett tag så nu byter jag gnällobjekt till kylan. Har varit en "köldknäpp" i några dygn och det blir snabbt kallt inomhus också. Åtminstone här hos mig. Luftvärmepumpen orkar inte när det blir kallare än ca -13 och kaminen håller ju bara värmen en timme efter att jag lagt in ved. Så endera får jag vara uppe och elda hela natten  eller så frysa när jag kliver ur sängen. Och att vara hemifrån nån längre stund är inte så smart heller. Men så har jag haft det i massor med år och jag vet att det kommer bättre/varmare tider. Och då härdar man ut. Duntäcke i sängen är också himla bra på vintern   

 

Av Anki - 11 januari 2018 00:57

Åkte ut till älsklingen först och sen var vi och grattade Micke Klingborn som fyllde år. Trevligt var det. Sen åkte vi upp till garaget och så hem till lägenheten. När jag kom hem så var det -22 ute och +13,3 inne, trots att jag hade två el-element.

Så nu får jag elda nån timme innan jag kan hoppa i säng. Tittar på Farmen och Sveriges Mästerkock när jag väntar på att värmen ska stiga. Är så himla kär så jag tror jag blir tokig(are)   I världens goaste man   


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards