Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Bil- och hundproblem

Av Anki - 5 mars 2013 10:48

Ja bilen står fortfarande parkerad på garageuppfarten och skäms. Jag får många goda råd och tips men det blir det inget bättre av när den inte går att köra härifrån. Jag pallar inte för att bli bogserad in till stan tror jag, och bärgare är helt uteslutet. En vän tror att jag ska prova med att byta katen iaf, men jag vet inte nån som vill hjälpa mig. Och nu lämnar jag inte bilen en gång till på verkstad för det är den inte värd   . Toalettstolen som jag köpte står på altan fortfarande och där gör den ingen nytta.....

Sen är det ju "monstret" som jag drog på mig för en dryg vecka sen. Ouppfostrad, skällig och kattjägare är hon plus att hon knappt äter nåt. I förrgår kväll när jag släppte ut hundarna vid 23:30-snåret för att kissa kväll då drog hon upp i skogen och var borta en halvtimme......Men små, små framsteg har vi gjort. Med visselpipa (för att klara stämbanden) och klicker trevar jag mig sakta in i hennes tankar. Om hon bara kunde låta bli att jaga och skälla på våran lilla kattprinsessa som är livrädd för henne. Om Smulan kunde bara vända sig om och sätta en klo i nosen på henne i stället för att springa, så är det klart sen vem av dem som bestämmer här    Och så skulle det vara trevligt att slippa vakna tre,fyra ggr varje natt av att hon sätter igång att tokskälla   


Ha en trevlig dag därute        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Onsdag 24 april 11:16


 

Av Anki - Onsdag 24 april 11:13

God morgon  På denna väg som kallas livet, måste du ta det goda med det onda, leende med det sorgliga, älska vad du fick, och komma ihåg vad du hade. Alltid förlåta, men aldrig glömma, lära av dina misstag. Människor förändras. Saker går...

Av Anki - Tisdag 23 april 19:13


 

Av Anki - Tisdag 23 april 15:57


Ja i fredags kom Ola och Gabbe hit och tog bort de gamla köksbänkarna och bytte ut dem mot nya. Som jag hade varit till Bauhaus och valt ut och som Gabbe hämtade och kapade till efter mina mått. Jag är jättenöjd med resultatet. Och så fixade de till ...

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards