Alla inlägg den 6 augusti 2023

Av Anki - 6 augusti 2023 21:26

Frågade Pontus om han ville ha svartvinbärssaft, och det ville han. Har ju hur mycket hallon som helst här på gården så i morgon ska jag testa att göra hallonmarmelad. Svartvinbärsgelé och mer saft blir det oxå. Både hallon och vinbär. 

   

Vad är svartvinbär bra för?

Svartvinbär innehåller fyra gånger mer C-vitamin än en apelsin. När jag var barn var vinbärssaft  den obligatoriska kuren vid influensa. Svarta vinbär är mycket c-vitaminrika och fulla med andra nyttigheter. De anses förebygga depressioner, hjärtinfarkt, högt blodtryck, krypningar i benen, vissa cancerformer. Både svarta vinbär och svartvinbärsblad anses hjälpa mot gikt. Med denna långa uppräkning kan man fundera om inte den moderna nutidsmänniskan gör sig själv en otjänst genom att förtära alla konstgjorda safter och livsmedel istället för det naturligt beprövade superbär.

Vad är svartvinbär

Av Anki - 6 augusti 2023 19:11

Ja men nu är det färdigvilat. En kusin till mig skrev på fb och undrade lite försynt var all min energi kommer ifrån....Och svaret är att jag också funderar ibland. En smula tjurighet och mina kollegor säger att jag lider av alla bokstäver som finns    När jag bestämt mig för att genomföra något så gör jag det bara.......hur slut jag än blir.

Har plockat hallon och vinbär idag. X-et skrev till mig att han skulle prata med K Svensson så att han gör fönsterbleck till mig och det tackar jag för. Jagat runt hela stan efter fönsterbleck......Och så har jag maskerat klart nästa projekt. Så i morgon köööör vi   Fick ett tfn-nr till ett måleri som kan vitlacka dörrarna till båda rummen också. Tack KA   

 

Av Anki - 6 augusti 2023 19:09

Fniss....ja så här kan det gå när man blir osams med en lampa............    Lite arbetselak.....  

    

Av Anki - 6 augusti 2023 19:06

Så här blev det färdiga resultatet av mitt semesterprojekt. Golvsocklarna byter jag dock ut mot färdigmålade. Orkar inte krypa omkring på knäna och måla   

 

Av Anki - 6 augusti 2023 18:11

Jämarns vad spännande det blev till slut, när Sverige vann på övertid plus straffar mot USA. Sveriges damer kan till 100% tacka sin målis för segern!! Hon var som en vägg.

Av Anki - 6 augusti 2023 17:54

Japp, idag kom killen upp och hämtade Saaben. Pontus kom och käkade och hade med regbeviset och stannade så de kunde skriva och göra upp affären samtidigt. Så nu är det en bil mindre på kullen?.Han ska köpa pelligoliaten också om ca 7 dagar, men hade ingen plats just nu. Och jag har ju ingen brådis. Och så hade han lite smyginfo som jag inte fick berätta ?

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards