Direktlänk till inlägg 7 augusti 2023

Värsta ovädret ever

Av Anki - 7 augusti 2023 20:54

Gjorde tidig kväll i går och tänkte att jag skulle kliva upp tidigt i morse och sätta fart. Vaknade vid 02 av åskan och klev upp och drog ur alla elgrejer. Sen bröt helvetet löst. Det blixtrade och small oavbrutet och regnet vräkte ner. Vi pratar inte regn utan skyfall. Jag får panik när det åskar så jag låg kvar i sängen till 10. Klev upp och duschade och gjorde kaffe eftersom jag anade att det skulle bli strömlöst. Och jorå, mycket riktigt blev det en sjuhelvetes smäll och sen var strömmen borta. Det här är några bilder från hur det var....inte kul å vara åskrädd här då...........Den blåa pricken är mitt hus. Det åskade konstant i 12 timmar !!

     

Sen åkte jag ner till Matfors och handlade och köpte en korv. På flera ställen var det jävulska översvämningar och i Östansjö har vägen blivit så underminerad så de har gått ut och varnat att man kör där på egen risk......Jag körde där innan varningen och man fick köra försiktigt då det var en massa pinnar och skräp under vattnet. Det var lite läskigt då vattnet forsade över vägen. Och Davids kor kommer inte därifrån. 

 

Vägen över Vrångtjärn har rasat och Västmarksvägen är också avstängd pga skador. Vad är det som händer???

Ja, det blev ju ingen målning idag då det var för mörkt inne. Men har plockat lite mer hallon och svartvinbär iaf. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Måndag 8 juli 10:59

Ja idag är det himla skönt med en ledig dag. I går jobbade jag 13 timmar/dubbla helgdagpass. Men det gick himla bra faktiskt. Våra nattpass är ju 11 tim 40 min men på natten är det ju oftast rätt så lugnt. På dagarna är det ju rörelse i huset så tide...

Av Anki - Onsdag 3 juli 23:43


 

Av Anki - Onsdag 3 juli 23:41


 

Av Anki - Onsdag 3 juli 22:38

Japp en resa tur o retur till Sollefteå sjukhus i dag i jobbet. Trött som en gnu eftersom det varit en himla orolig tisdagnatt. Kom i säng vid halv tre pga lite tuffa händelser med nära och kära..........Och sen köra 35 mil. Men det gick ändå himla b...

Av Anki - Måndag 1 juli 19:51

Jamen visst är det så. Och ett mammahjärta är himla skört...........     ...

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards