Alla inlägg under maj 2020

Av Anki - 12 maj 2020 16:15

Fick jag idag på sjukhus-lab. Du skulle ju ha varit här senast 15 april ?!  Ja men jag har jobbat och vill inte ta ledigt.....

Bara å hoppas att inte järnvärdena har dragit iväg igen då. Kan tyvärr vara därför jag har ont i magen nästan varje dag?

Men det får jag väl snart svar på från hematologen och min favoritdoktor/professor     

Av Anki - 12 maj 2020 13:00

Var till sjukhuset en sväng nyss. Och när jag ska in genom svängdörren så hör jag nån vråla Hallå där bruden !! Tänker ju att det inte är till mig. Men från andra hållet i dörren kommer Nisse H från Västra och lyser som solen när han ser mig     

Av Anki - 11 maj 2020 22:52

Trött som en gnu. Stefan kom lite tidigare så jag åkte ut till H-E en sväng när jag slutade. Och så var vi och två till och tog en korv på OK. Fått kallelse till vårdcentralen för borttagning av nåt som jag inte vågar googla på.........hm??

I morgon så är jag ledig. Måste vara det enligt arbetstidslagen. Sen får vi se vad som händer   

Har massor att göra här hemma och så har jag lovat att ta en fika med Lena som jobbar hemifrån. 

Av Anki - 11 maj 2020 17:42

Blev ju lite less i förmiddags när snön vräkte ner. Men det blev inget på backen ändå som tur var, den smälte lika snabbt som den landade. 

Strax före tolv innan jag skulle åka till jobbet så ser jag flera bilar svänga upp i min infart. Det var både folk från Eon och så skogsnissarna. De skulle kolla på björkarna. Jag gick ut pratade med dem så att jag fick veta vad som gällde. 

Arbetsledaren från Eon sa att den nedanför huset ju är rutten bitvis så den måste de ta ner med en korgbil. Och den andra skulle han kolla med högre instans om de kan ta när de redan är där. Den är inte ju inte helt  frisk den heller. Men jag måste kvista och dra ris själv. Det kommer att bli ett jäkla arbete då jag förmodligen får fixa det helt ensam. Men är ju inte rädd för arbete och har ju sagt det förr......att ingen kommer ihåg en fegis. Eon-killen tyckte att jag skulle säga till pojkarna att tänka på arvet........  Tänkte säga till dem att kolla om Hansa kan komma dit med skördaren, det måste bli mycket billigare än att åka från stan med en korgbil. Men inte värt å lägga sig i............

I alla fall så blev jag himla stressad så jag fick be dem lite snällt att de körde upp bilarna till huset så att jag kunde köra förbi. Och det gjorde de ju. 


Av Anki - 11 maj 2020 00:22

Men stackers de som bor här. Tänk när man ska bjussa nya bekantskaper på fika och de frågar vart man bor......

 

Av Anki - 10 maj 2020 23:09

Nyss hemkommen från kvällens jobbpass. På hemvägen blev det en liten snabbdejt i Birsta med min älskling. Och när jag kom hem så var det bara att göra upp eld i kaminen, eftersom det var kylslaget inne. Jobbar kväll i morgon också och då har jag varit ledig en dag på åtta dagar. Lite trött nu men efter en ledig dag är man ju på hugget igen   Lite weird att man hoppas att nån blir sjuk   Men vill bara få jobba.........

Av Anki - 10 maj 2020 19:20

Kan inte vara jag........    

 

Av Anki - 10 maj 2020 16:20

När man liksom blir påtvingad umgänge med en person som kraftfullt förklarat för alla hur illa han tycker om en. 

Det kommer ett snabbt förlåt utan förklaringar och sen ska allt skitsnack vara som bortblåst? 


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards