Alla inlägg den 6 januari 2021

Av Anki - 6 januari 2021 23:42

   

Av Anki - 6 januari 2021 23:03

Ja nu i kväll är det "bara" -12 och det blir varmt när jag eldar. Det har varit som mest +15 idag på golvet i köket men nu är det skönt igen. I morgon får jag se om jag får respons på offerterna jag begärt på luftvärmepump.......igen..... 

Pratat länge med en gammal kompis ikväll..........

Av Anki - 6 januari 2021 22:54

När man lägger ut inlägg på inlägg på fb om att Covid är en bluff. Och sen att ingen talar om för hen hur hjärnskadad hen är. Jag tål snart inte se idioten.............

Av Anki - 6 januari 2021 22:00

Har lagt in en speciell ringsignal på min yngsta son. En låt som han lärde mig att älska. Och idag när jag var på väg neröver till Matfors så ringde min mobil....med den ringsignalen. Så jag tog i och sjöng glatt och hämningslöst....

Och så sa jag - vad glad jag blir att det är du   

Men det ÄR INTE Pontus utan en säljare för luftvärmepumpar som jag sökt   Han hade först trott att det var en tfn-svarare och när han förstod att det inte var det så skrattade han och tyckte att det var jättekul. Det roligaste tfn-samtal han haft på länge sa han  Och jag fick ju säga att jag trodde att det var sonen. Jag hade tydligen fipplat med signalerna och lagt in den låten på alla inkommande samtal.  Men nu har jag ändrat och jag bjöd ju verkligen på mig själv och fick någon att skratta. Det här är ju faktiskt en typisk Anki-grej........när jag får vara mig själv  och vara glad  

Av Anki - 6 januari 2021 01:51

Kom hem vid ett-snåret. Var himla sugen att bara sova kvar hos älsklingen men när det är -17 hemmavid så är det en dålig idé. Så när sängen var klar åkte jag hemöver. Det var +13 inomhus när jag kom hem så om jag hade sovit kvar hade  det inte varit kul att komma hem i morgon.... Så jag gjorde upp eld och när jag väntade på att det skulle bli så varmt i kaminen så att jag kunde slå på fläkten, så städade jag bort resten av julen. Granen åkte ut i förmiddags eftersom den barrade bara man tittade på den. Kommer ALDRIG mer att köpa en gran. Har ju alltid stulit mina granar (Ooooops   ) och så blir det fortsättningsvis oxå. Men julen 2021 kommer jag nog att tillbringa på annan ort då älsklingen väljer bort mig i sitt julfirande. It´s his choice, not mine............Så då kanske det inte ens blir någon gran    

Av Anki - 6 januari 2021 01:43

Jag har ett förhållande med den mest oromantiska träbocken på jorden. Men ta mig fan, ibland sänker du garden och säger något som gör mig alldeles knäsvag.............och det gjorde du ikväll när vi monterade din nya fina säng     


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards