Direktlänk till inlägg 7 augusti 2020

Med dessa kloka ord säger jag god natt

Av Anki - 7 augusti 2020 00:25

Till alla mina kvinnliga vänner 50 plus.
De flesta av oss går igenom nästa fas av våra liv. Vi är vid den ålder där vi ser rynkor, grått hår och extra kilo. Vi ser de söta 25-åringarna och minns, men vi var också 25, precis som de kommer en dag att vara i vår ålder. Vi är inte '' tjejerna i sommarkläder '' längre. Vad de tar med sig till bords med sin ungdom och livsglädje, vi ger vår visdom och erfarenhet. 👵
Vi har uppfostrat familjer, drivit hushåll, betalda räkningar, hanterat sjukdomar, sorg och allt annat liv vi har levt igenom. Några av oss har förlorat de närmaste och käraste till oss. 😥😥😥😥
Vi är överlevare. Vi är krigare i det tysta. Vi är kvinnor som en klassisk bil eller ett fint vin. 🍷 Även om våra kroppar inte är vad de en gång var så bär de våra själar, mod och styrka.
Vi kommer alla att gå in i detta kapitel i våra liv med ödmjukhet och stolthet över allt vi gått igenom, och vi kommer aldrig tycka synd om att vi blir äldre. Det är ett privilegium som nekas så många.
Damer, jag utmanar er att kopiera och klistra in stolt i ert flöde...
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Man ska vara tacksam för att man blir äldre. Alla fattar inte 💖

 
 
Göran

Göran

8 augusti 2020 10:58

Du har så rätt i att man ska vara tacksam för att man blir äldre. Särskilt om man betänker vad motsatsen är - att INTE bli äldre! För det vet ju alla att det innebär en flytt till en etta med jordvärme...

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 18 april 19:22

   

Av Anki - Onsdag 17 april 23:06

Håller tummarna allt jag kan......   

Av Anki - Måndag 15 april 23:01


 

Av Anki - Söndag 14 april 15:46


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards