Alla inlägg den 15 mars 2020

Av Anki - 15 mars 2020 22:39

 

Av Anki - 15 mars 2020 22:23

Av Anki - 15 mars 2020 15:39

Ett flygplan är på väg att krascha och en kvinnlig passagerare ställer sej upp och säger hysteriskt "Om jag ska dö, så ska känna mig som en kvinna när jag dör."

Hon tar av sej alla sina kläder och frågar, "Finns det någon på detta plan som är man nog att få mig att känna mig som en kvinna ?"

Det är tyst ett tag, sen ställer sej en man upp med bar överkropp hållandes sin skjorta i handen och säger: "Här, stryk den här

Av Anki - 15 mars 2020 15:28

 

Av Anki - 15 mars 2020 12:50

 

Ja det har varit många tankar den här helgen. Tur att det har varit fulltecknat och att jag har haft sällskap kvällarna och nätterna av älsklingen. 

Jag är ju den som backar undan och håller mig på min egen kant.Typ som lonewolf.....Det blev så efter att pappa gått bort. Han ringde alltid till mig och frågade hur det var och kom till mig och fikade och åt. Och efter hans bortgång så hamnade jag liksom på sidan och har alltid fått klarat mig själv. Har aldrig bett om hjälp och mamma har t.ex aldrig varit barnvakt till mina pojkar. Inte uppvaktat dem på födelsedagar eller givit julklappar, vilket hon gjort med mina syskon, deras barn och barnbarn. Och då tappade jag liksom familjekänslan. Mia var ofta hos mormor efter att morfar dog. På helger och lov, tog hon bussen till Bergsjö och var hos mormor och höll henne sällskap när hon var ledsen.

Men nånstans på livets stig så kom andra att bli allt viktigare för mormor. Mia fick egen familj och drog sig också undan då hennes flickor (mina barnbarn) inte var lika viktiga som de andra.........Men funderingarna finns ju ändå varför/hur/när det blev så? 

Nu de sista åren så har Susanne och hennes flickor varit ett enormt stöd för henne när hon åkt in och ut på sjukhuset. Susanne har varit underbar, och det ska hon ha all heder för. 

Det är så klart sorgligt att mor har lämnat jordelivet, men pappa har räckt ut handen efter henne flera gånger och nu tog hon tag i den så de är tillsammans igen. Efter 33 år............

Man kan sörja på olika sätt och min sorg finns i hjärtat fast jag inte visar den utåt. 

För en månad sedan så var jag på min kusin Lisbeths begravning. I fredags ringde hennes bror Karl-Erik till mig.  Nu är hela syskonskaran Granholm borta sa han.


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards