Alla inlägg den 22 januari 2020

Av Anki - 22 januari 2020 23:52

Sovit på soffan hela kvällen. Har alltid sovit dåligt på natten men aldrig behövt kompensera sömnbristen. En läkare sa en gång till mig att..-Ingen människa klarar av att sova bara tre timmar/dygn. Och mitt svar var...jo, jag. Men nu har det spårat ur totalt....eller kalla fakta är att kroppen säger stopp. Och nu när jag jobbar mer och mer, och med oregelbundna tider så blir jag tokslut. MEN vänder på dygnet.....och det är ju inte heller så himla bra. Nu måste jag fixa att slappna av och sova eftersom jag börjar 07:00 i morrn bitti. 

Pratat med den goaste av alla   och plockat undan lite så nu får vi se hur det går med sömnen. Skulle ju säkert funka bättre om om inte fanns. 

Av Anki - 22 januari 2020 17:28

Hon har varit opigg så att det kändes viktigt att komma iväg snarast. Det blev en smärre chock när hon öppnade dörren. För guud så hon har tacklat av nu!! Men jag gjorde kaffe och hon bjöd på kokosbollar som hon bakat själv !! Jag frågade om hon inte skulle kunna tänka sig att bo på ett åldringsboende men hon sa ett bestämt nej. Hon har en brant trätrappa upp till lägenheten som ligger på andra våningen, och sen en jättebrant backe upp till Ica och byn. Men hon kämpar på upp och ner för både trapp och backe med rullatorn och vägrar att låta hemtjänsten sköta inköpen. Hon säger att det ju är hennes sista chans till social kontakt med människor. 

När vi satt vid bordet och fikade och pratade så sa hon att ibland när hon ska lägga sig i sängen på kvällen så hoppas hon att hon inte ska vakna på morgonen. Men ta mej fan så vaknar jag ändå.....  Och gissa om vi blev impade när hon skulle visa tofflorna efter pappa....och hon slänger upp foten på bordet som om hon vore 25 !! 

Hon blev jätteglad att Freddan var med och han lovade henne att komma tillbaks till våren. Nu är det många år sen vi dansade in midsommar på Rösätt sa han, och det mindes hon   

Innan vi skulle åka så gick hon och hämtade en sak som jag skulle få. Min första tand. Inte den jag tappade först, utan den jag fick först. Som hon infattade i guld och alltid haft på sig i en kedja runt halsen.  

  22/1 2020      



Av Anki - 22 januari 2020 10:48

Japp det blev så. Mamma svarade till sist. Tar med mig ressällskap och åker neröver nu snart. 

Av Anki - 22 januari 2020 10:44

Kan det ju bli ibland också när man får sms. Men bra att få bli glad utan anledning också, bara så där   Det finns ju de som bryr sig om mig också helt utan motkrav   

Av Anki - 22 januari 2020 10:41


Av Anki - 22 januari 2020 09:09

Ja det är konstigt hur människor kan vara som ödlor. Byter skepnad och sätt beroende på sällskap. Kommer nog aldrig att lära mig eller förstå det heller. 

Har ringt till mor hela morgonen men hon svarar inte. Messat Susanne nu så får vi se hur det blir. 


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards