Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Anki - 8 januari 2020 17:51

Jag har hatat den här kvinnan...
Jag har faktiskt inte älskat henne alls. Jag har gett henne lögner och sagt att hon inte var tillräckligt bra och har låtit andra åsikter forma henne.

Jag har låtit henne brytas. Jag har låtit andra behandla henne respektlöst. Jag har låtit henne springa genom tegel och kämpa för andra som inte ens står för henne.

Jag kunde inte hindra andra från att överge henne, men jag har sett henne stå upp och vara ett ljus och älska andra trots allt det.
Jag har stått förlamad av rädsla medan hon kämpade i sitt sinne, hjärta och själ.

Den här kvinnan har gjort bort sig många gånger för att hon inte trodde att hon var tillräckligt.

Hon har en smart mun, envis och har hemligheter. Hon har ärr för att hon har en historia.

Vissa älskar den här kvinnan, vissa gillar henne, och vissa bryr sig inte alls om henne... Men hon blir bättre på att älska sig själv. Hon har gjort gott i sitt liv, hon har inte gjort så bra i sitt liv.

Varje misstag, misslyckande, besvikelse, framgång, glädje och prestation har gjort henne till den hon är idag.

Hon är dramatisk och ibland är hon galen. Hon kommer inte längre att låtsas vara den hon inte är. Hon ber inte om ursäkt för vem hon är. Hon kommer aldrig att göra det igen.

Den här kvinnan är en krigare.
Hon är inte perfekt, men hon har mycket värde. Hon är Unstoppable.

Graciöst trasig, men vackert stående.

Hon är Kärlek.
Hon är Life.
Hon är Bearbetning.
Hon är Grace.
Hon är Modig.

... och hon kommer aldrig att sluta lära sig eller gå framåt...

Hon är jag....... ❤️

Av Anki - 8 januari 2020 14:28

 

Av Anki - 8 januari 2020 11:45

 

Av Anki - 8 januari 2020 11:27

Till och med vädret är upp och ner nu....Här spöregnar det nu. Nyss var det som om himlen öppnade sig. Jag funderade vad det var som lät och det var "bara" spöregnet.......Så idag eldar jag och tar en inomhusdag igen. Det får bli lite pysseldag då. 

 


Av Anki - 8 januari 2020 05:24

Ingen idé att ligga kvar i sängen när man bara vänder och vrider på sig. Druckit en kopp te nu.....

    

Av Anki - 8 januari 2020 05:01

Kan inte sova och då grubblar man,,,,Hade så många förväntningar och drömmar, Men inser mer och mer att det bara var ouppnåeliga drömmar som krackelerar mer och mer.

Av Anki - 8 januari 2020 00:59

Är sååå trött.......och önskar att jag fick sova bort alla negativa tankar/känslor. Det finns saker som inte är normala......

Kollar på Need for Speed. Bilar med muskler, inget fjoll........

Av Anki - 8 januari 2020 00:18

Varje jul sen jag var 16 och flyttade hemifrån så har jag klätt granen natten före julafton ( utom de sista 2 åren) Och där har alltid hängt en del gamla saker efter mormor och Mias farfars mor m.m För två år sen försökte jag att fuska lite och hängde inte upp allt pynt. 

Det första Pontus sa när han kom var......mamma vart är fåglarna, änglarna och tomtarna? 

Den här julen var det Mia som opponerade sig....men inte förrän på nyårsaftonen sa hon det. Varför hängde inte fåglarna med guldvingarna och fultomten i granen mamma??? Vart är de?! Och jag svarade med ett leende...i lådan....

Och nu har jag bestämt att jag ska ge henne de sakerna....innan jag är död. Så behöver det inte bli bråk om sånt som egentligen är helt värdelöst när jag inte finns längre..........

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards