Direktlänk till inlägg 31 december 2019

Tillbakablick på seklet som gått

Av Anki - 31 december 2019 14:50

Ett sekel som började med att jag försökte landa tillbaks i livet......som singel med två tonårskillar, hus, hundar och all vad det innebar.Jag fick börja att alltid tänka till och vara steget före. Ja det blev en tuff tid men numera så är Lena min bästa kompis. Båda killarna spelade fotboll och skulle till träningar och matcher i ur och skur, sol som snöstorm......med en bil som det alltid var fel på...... Pontus spelade med Sunds IF så det var många och långa resor. Jonas mådde fruktansvärt dåligt i flera år och det var fruktansvärt tufft för både honom och mig. Sov alltid på helspänn.  Men vi skaffade en "lillasyster" (Smulan) som blev en glädjespridare.

Var med Sunds IF och Pontus på fotbollscup till Danmark och shit vilken upplevelse !!! Vi var ett gäng föräldrar som åkte med och vi hade så himla skoj. Underbara minnen......

Sen bytte han klubb till Medskogs och de åkte till Barcelona på cup. Men då var mamsen kvar hemma. 

Några resor har det ju också blivit till Turkiet och Grekland, en med pantertanterna, en med killarna och två med Lena. Och några kryssningar med Bettan och Jeanette.

Började att väva i Hassels Vävstuga och har vävt löpare, mattor, plädar m.m som jag är himla stolt över.

Hundarna har lämnat mig en efter en, den sista som fick somna var Lady i somras. Hjärtat brister går sönder lite varje gång. 

Pontus fick sitt   krossat och jag trodde aldrig att han skulle våga igen............

Båda två tog studenten och har flyttat hemifrån. Jonas och Emma har varit ett par sen sexan tror jag. De var mest här i några år innan de flyttade till en tillfällig studentbostad i Sidsjön. Nu bor de i Korsta och har toppjobb båda två. 

Pontus träffade Josefine igen som han känt i många år, och nu bor de tillsammans i Kvissleby. Och båda två har jobb. 

För ca 3 år sen fick jag problem med bilen och en gammal klasskompis som heter Janne sa att jag skulle ringa till annan gemensam klasskompis. Som bor i Timrå och skruvar på allt med motor på. Nja....jag var ju himla tveksam och struntade i det den gången. Men typ ett halvår senare var det dags igen och jag tänkte att han kan väl inte bita mig eller nåt....Så jag ringde upp herr Sundin.....som då hade skilt sig för några månader sen. Jag var ut en sväng och han tittade på min bil......och ville bjuda på mat. Men jag fegade och tackade nej   Han ringde några gånger och jag bangade varje gång.......till augusti 2017. Då åkte jag med på en cruising.......och sen var det kört     Älskar dig Sundin Det är mest bilåkning men vi har varit på två underbara hojsemestrar till Norge. Trollstigen är nog det vackraste i naturväg som jag har upplevt. Jag har lärt mig en himla massa om hur negativt människor kan reagera på nya förhållanden och så har jag två olika jobb där jag också har fått en massa värdefulla erfarenheter om människor. Teleteknikern som blev rehab.assistent/vårdbiträde

Det var i stora drag en resumé om det gångna seklet och jag har säker glömt massor   

Önskar alla ett gott slut på året som gått och så hörs vi nästa år. Pöss från skogen    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Onsdag 24 april 11:16


 

Av Anki - Onsdag 24 april 11:13

God morgon  På denna väg som kallas livet, måste du ta det goda med det onda, leende med det sorgliga, älska vad du fick, och komma ihåg vad du hade. Alltid förlåta, men aldrig glömma, lära av dina misstag. Människor förändras. Saker går...

Av Anki - Tisdag 23 april 19:13


 

Av Anki - Tisdag 23 april 15:57


Ja i fredags kom Ola och Gabbe hit och tog bort de gamla köksbänkarna och bytte ut dem mot nya. Som jag hade varit till Bauhaus och valt ut och som Gabbe hämtade och kapade till efter mina mått. Jag är jättenöjd med resultatet. Och så fixade de till ...

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards