Alla inlägg under november 2019

Av Anki - 23 november 2019 14:55

Ja i förmiddags gjorde jag mitt sista inhopp som fårskötare. Det jobbigaste var ju blixthalkan, men det löste jag ju själv till slut när jag ringde upp Svevia. Förhoppningsvis så sandar han fortsättningsvis också han som sa att det inte var hans väg....... 

I går kväll var vi och grattade Jimmy som fyllde år. Ett glatt gäng och jättegott fikabröd. Himla trevlig alltså   

Av Anki - 22 november 2019 00:29

Ner till Västmarken i morse och att köra på Västmarksvägen var ingen höjdare. Sen när jag svängde in på vägen till Attmarby så var panikångest ett faktum ! Vägen var blank som en nyspolad skridskoplan. Och så är den knölig, kurvig och lutar åt olika håll så att ibland så gled jag i sidled. Skoltaxin stod vid Fastens, hade inte vågat sig på att fortsätta. Men jag var tvungen eftersom jag måste fodra djuren. Var sjöblöt i svett på ditvägen och gruvade mig för vägen tillbaks. När jag åkte hem så pratade jag med Hansa och han lovade att komma och sanda min uppfart. Han var där innan jag hade kommit hem ens. 

Ja sen vid tre var det dags igen för en ny skräckfärd till västra. När jag kom fram så var jag både skakis och heligt förbannad. Så jag ringde till Benny och bad honom ringa om sandningen. Till honom sa de att de hade sandat vid 10. Vilken kvalificerad lögn !! Då skrev jag på fb och fick typ som lite spydiga kommentarer. Bl.a av några riktiga gnällspikar när det gäller vår väg. Skulle ha velat se nån av dem köra på vägen det gällde.................Han som sandar sa att det inte var inringt till Svevia. Det ska Benny få ta med dem när de kommer hem eftersom det ju var det......

Jag åkte ut till Birsta/Timrå en sväng mellan sista passen och när jag var därute så kom jag på att jag skulle ringa själv till Svevia. Fick prata med den trevligaste mannen ever. Som sa att han som kör sandbilen hade sagt att de inte hade den vägen. Jag sa också att jag inte ville bråka. Han ställde lite frågor till mig och sen ringde han en gång till och frågade exakt vilken väg vi pratade om. Och när jag körde in på Attmarbyvägen vid 23-tiden, så var den så jäkla bra sandad !! Så jag ringde upp honom och tackade för hjälpen.  Och han skrattade och sa att det inte var så ofta nån gjorde det. 

Av Anki - 21 november 2019 14:09

Varar längst sägs det. Och då ska man inte ljuga för sig själv heller !?

Av Anki - 21 november 2019 14:07

 

Av Anki - 21 november 2019 11:53

Skulle ju till vc i morse. Men först skulle jag ju till västra och ge fåren mat och vatten. Norrhasselvägen var riktigt hal men ingenting jämfört med Västmarksvägen. Första biten fran till svängen mot Lindsjötjärn var sandad, men sen blev det lite äventyrligt. Och när jag svängde in på Attmarbyvägen blev jag alldeles kallsvettig. Blank som ett salsgolv och helt avsaknad av sand. Och den vägen lutar åt alla håll och är knölig och kurvig, så ibland bara gled jag i sidled. Man kan inte köra för sakta heller för då kommer man inte uppför backarna. Jag tänkte att jag kommer aldrig att hinna till Matfors i tid. 

Men det gjorde jag......Så nu är det bara att sitta och gruva sig för att åka ner vid fyra igen. Men Hansa kan man lita på i alla fall   I alla väder !!

 

Av Anki - 21 november 2019 00:26

Det funkar inte så bra med min "gäst" och kattprinsessan.........Jag och Steeler har varit i vardagsrummet hela kvällen..

  Nu har mattes lillhjärta smygit sig lite närmare för inspektion.....

  Och han är redo för strid..........  

NU hoppas jag på nån timmes sömn   

Av Anki - 20 november 2019 18:26

Är ju djurvakt i några dagar. Och var nyss ner första svängen och utfodrade fåren. Först skulle jag ge dem krossen. Och då kommer alla tokrusande så klart. Och gammelbaggen ställer sig liksom snett bakom mig........och tokstirrar. Ser ut som att han tänker wtf gör DU här ?! Lena sa att det är bara å klia honom bakom oronen så blir han snäll. Men jag nådde inte dit.............Vet ju att han har skickat iväg Benny på en ordentlig åktur en gång. Jag liksom kastade ut krossen i foderhoarna. Och sen blev det himla bråttom att få in hö till foderhäcken och vattnet utan att de öppnade dörren   Men när jag var klar så tänkte jag att det där var ju en baggis....    

Av Anki - 20 november 2019 16:36

 

Gäller fler än bara mannen det.......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards