Alla inlägg den 7 augusti 2019

Av Anki - 7 augusti 2019 22:57

Av Anki - 7 augusti 2019 22:55

Av Anki - 7 augusti 2019 19:29

Har ägnat större delen av dagen till att felsöka och ringa om mitt internet, som försvann efter åsknedslaget i går. Ringde A3 i morse. Fick åka och hämta en ny nätverkskabel så att jag kunde uteluta kabelfel och fel på routern. Sen ringa igen och då gjorde han en felanmälan till Servanet på modemet. Jag var lite orolig att det var fibern men det funkar fram till modemet och sen är det dött. Kaminen har jag inte orkat med än. Är så trött på skit så att det står mig upp i halsen. Fick en antydan för nån vecka sen om nåt också. Som har malt och malt, och i dag frågade jag vad som var sagt. Var väl typ som jag anat och vet inte hur jag ska göra....??

Av Anki - 7 augusti 2019 19:14

Jappalainen. Det förra inlägget gällde ju så klart gårdagen ;-)

Av Anki - 7 augusti 2019 10:23

I morse när jag åkte så hörde jag hur det började mullra. Men hade dragit ur routern och tv:n så jag var inte så orolig. Men får höra under dagen att åkan har gått värre än nånsin och att det är strömlöst hela dagen. När jag kommer hem så hör jag att en efter en fått tillbaks strömmen men på ett ställe hade huvudsäkringarna gått när blixten slagit ner. Så jag börjar att kolla, och tre vanliga säkringar inne i huset och en huvudsäkring i stolpen nere vid vägen hade gått. Så när jag bytt dem så hade jag ström igen. Då kommer nästa problem.....inget nätverk. Har startat om allt och pratat med Servanets support som inte hittar nåt fel. Kopplat datorn direkt in i routern men icke sa nicke. Så i morrn ska jag ringa A3 som står för hastigheten och ev problem m router. Och så nästa smäll. Gör upp eld i kaminen och ska starta fläkten...som är död !! Hoppas att det är en säkring som jag inte vet var den sitter, annars har motorn fått sig en åsksmäll. Guud va det är mysigt med åska.........NOT !!!!!

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards