Direktlänk till inlägg 16 juni 2019

Fotboll med hockeytacklingar

Av Anki - 16 juni 2019 18:44

Åkte hemöver från grannsockna vid ett och fick ett infall att jag skulle åka till Kovland och titta när Hassel spelade. Eftersom Jonas skulle spela. 

Först när jag kom till Ånäsvallen så tappade jag bort mobilen. Sprang fram och tillbaks två ggr och sökte. Larsson ringde men den gjorde sig inte hörd. Så då fick jag låna Bennys mobil och gick till bilen. När jag kom upp så hade jag glömt låskoden till hans mobil och blev ännu mer stressad. Men andades och så kom jag ihåg den. Ringde och hittade min mobil i bilen. Då gick dörren på förarsidan i baklås....!! Så jag kröp ut på passagerarsidan och gick ner till planen igen.

Jonas spelade inte i första utan kom in i andra halvleken. Spelade i tio minuter och sen fick han en så himla ful hockeytackling så att han flög upp i luften och landade illa. Han bara skrek, mådde illa och vimsade på. Det var en sjukvårdskunnig kvinna där som sa; Ring ambulans på en gång !!

Först halkade jag nerför halva slänten eftersom jag hade flipflop på fötterna och fick så bråttom. Så redan där var jag måttligt road......

Och så ringde jag till 112. Och försöka att förklara för en gås vart jag ringde ifrån och vad som hänt är väl ungefär min åsikt. Och jag sa väl också typ vad jag tyckte......Och till slut gav jag tfn till Benny och sa att det var bäst att nån annan fortsätter samtalet, innan jag vräker ur mig nåt riktigt dumt.....

Sen när vi var på akuten så säger Jonas.....-Mamma, du måste försöka att behärska ditt humör.....Man kan inte vräka ur sig vad som helst, säga till folk att de är idioter och dum i huvudet m.m De kan bli ledsna.....Och så var det ju många som hörde vad du sa. Ooops, men jag står för vad jag sa och när man tjatar i tio minuter om vart Ånäsvallen i Kovland ligger så blir man lätt irriterad. Hon skulle ha ett gatunummer och en adress ??? Ambulanserna är väl för fan utrustade med gps!  Och när den kom efter en timme (det fanns ingen ambulans i Sundsvall så de måste ta en från Liden !?) så var det en som kan området som hejsan hoppsan. 

Ambulanspersonalen klippte upp tröjorna och gav morfin mot smärtorna. De trodde att armen är bruten vid axeln så det blir en jobbig sommar för Jonas. 

Jag ringde till Emma och sa att nu är det dags igen, vi väntar på ambulansen nu. Jag åkte och hämtade henne och sen väntade jag på fotbollskillarna som körde bilen till akuten.

Och den åkte jag hem, så nu väntar jag på besked från Emma och Jonas. Jonas som bara skulle spela en match på Hasselbacken och sen sluta............mammas småhjärtan   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 28 mars 21:45


 

Av Anki - Torsdag 28 mars 21:44


 

Av Anki - Torsdag 28 mars 00:34


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:31


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards