Direktlänk till inlägg 3 juni 2019

Kopierat men tänkvärt

Av Anki - 3 juni 2019 08:00

Om jag är på en båt som är på väg att sjunka och alla försöker få plats i en livbåt, men som det heter KVINNOR OCH BARN FÖRST (ja så heter det alla feminister) så väntar ju alla männen för att se om det blir någon plats över. 
Vad skulle ni tänka om mig eller kalla mig om jag tog en plats som är avsedd för ett flickebarn på 8 år. Jag överlever men flickebarnet följer med ner i djupet. Tänk efter noga nu innan ni läser mer. Sluta läs i 10 sekunder och tänk efter vilket svin jag skulle vara. Ser ni en bild framför er vad jag är för en vidrig människa? BRA!!! Alla har väl sett Titanic och sett den fege mannen som hoppar i en livbåt och barnen får sedan inte plats. Ungefär den tanken ni fick om den mannen när ni såg filmen, samma tanke hoppas jag kommer upp i era hjärnor om mig. 
Då till vad jag vill ha sagt. I Karlstad finns det 4 st hem för ensamkommande BARN. Plats för ca 80 st BARN. Men enligt flera anställda och även socialchefen i Karlstad så är det NÄSTAN uteslutande vuxna män där i en ålder mellan 20 och 40 år. Det betyder med andra ord att de så kallade barnen på 30 år tar platser som är avsedda för barn. Och tittar ni på de afghanska "barnen" som sitter och protesterar vid Mynttorget nu så ser VEM SOM HELST att INGEN är under 18 år. Det sitter alltså MÄN där som ni kan jämföra med den mannen på Titanic som tog platsen för ett flickebarn. 
Sen vill jag även tillägga att ETT ensamkommande flyktingbarn kostar enligt regeringen 4500 kr per dygn. Vilket motsvarar 
135 000 kr i månaden (ca 17 svenskar måste arbeta och betala skatt för att täcka upp den kostnaden) 
Enligt Sida, Röda korset, Rädda barnen och andra hjälporganisationer så "heter det" att en hundralapp i månaden hjälper ett svältande barn att få skola husrum OCH mat i en hel månad.
Hoppas ni ser det svältande barnet framför er nu. KOSTNADEN FÖR ETT ENSAMKOMMANDE BARN ÄR DENSAMMA SOM ATT HJÄLPA 1350 BARN I AFRIKA SOM MED ALL SÄKERHET SVÄLTER IHJÄL. Hoppas nu att ni alla som läser detta tänker på detta i en minut innan ni svarar och kallar mig för rasist mm. Ni får gärna kalla mig rasist, det gör mig bara glad idag. Men jag vill att ni tänker efter innan ni skriver. Se bilden av ett svältande barn framför er och även bilden av de ensamkommande som strejkar för att de ska utvisas eller för att de får för dålig mat /de får ju mat som de andra 1350 INTE får) Hoppas nu att polletten har trillat ner hos er..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Onsdag 17 april 23:06

Håller tummarna allt jag kan......   

Av Anki - Måndag 15 april 23:01


 

Av Anki - Söndag 14 april 15:46


 

Av Anki - Lördag 13 april 13:29


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards