Direktlänk till inlägg 2 januari 2019

Hejåhå.....

Av Anki - 2 januari 2019 20:14

Preparerade lite innan jag ringde vc. Hämtade in ved, eldade och sandade lite. Gruvade mig lite till men sen ringde jag. Och det gick ju så där.....Vi tar tyvärr inte emot fler tfn-samtal idag, ring 1177 vid behov. Så det gjorde jag och fick prata med en kvinna som frågade vad jag hade gjort och hur jag mådde. Var det gjorde ont och hur m.m Och hon sa att det inte lät bra alls. Så när jag sa att de inte hade några tider varken för tfn-konsultation eller för besök till läkare sa hon att jag skulle vänta kvar i tfn för hon skulle ringa ett samtal. När hon kom tillbaks så sa hon att jag hade en tid 15:00 hos läkaren på vc. Hinner du dit? Japp svarade jag, det gör jag. Och när läkaren hade kollat och pratat med mig så undrade hon om jag hade nån som körde bilen till sjukhuset, eftersom det kunde vara en blödning.......Nope, det hade jag ju inte så jag åkte iväg själv. Lite orolig blev jag så klart och ännu värre blev det när jag var vid rondellen mot Timmervägen. För då ringde en tjej från röntgen och de var oroliga vart jag var.......!! 

Kom in omgående och det var ingen höjdare att lägga sig på ett stenhårt plastunderlag precis under huvudet. Sen in i en sån där tub med huvudet och det gick faktiskt rätt så snabbt. 

Sen blev det lång väntan innan läkaren hade kollat bilderna. Till sist kom de ut och talade om att jag måste ha fått en rejäl smäll i skallen, bulan har inte gått ner helt än. Men ingen blödning och inga skelettskador så då fick jag åka hem igen. Så nu törs jag ju ta alvedon mot det onda också. 

Och så kommer jag hem och hela gårdsplan är som en skridskobana. Inte is utan skarsnö, men lika hal som is.....Håll i hatten...........


 
 
Jeanette

Jeanette

3 januari 2019 09:32

Du är banne mig sämst på att vara rädd om dig själv!!
Tur att det inte var värre än en rejäl bula!!
Skärpning!! <3

http://ejmis.blogg.se

Anki

3 januari 2019 12:06

Fniss japp. Kroppen och hjärnan samarbetar dåligt ibland :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 28 mars 21:45


 

Av Anki - Torsdag 28 mars 21:44


 

Av Anki - Torsdag 28 mars 00:34


 

Av Anki - Måndag 25 mars 21:31


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards