Alla inlägg under december 2018

Av Anki - 21 december 2018 12:12

Pandoras Ask 2018

26 juli · 

Detta skrev Gert Fylking nyss...
VÄLDIGT BRA!
Uffe

"För att få jobba som ngt tex elektriker, lärare, rörmokare, förskollärare, polis, präst ja vad det nu är krävs dokumenterad behörighet, examina etc. För att sitta i riksdagen eller regeringen krävs ingenting! Bara den egna inneboende lusten att vilja bestämma över andra. Samma gäller givetvis även för kommunalpolitiker och dito de på landstngssidan. Tvingas man som förskolelärare studera på högskolan i tre år för att kunna ta hand om barn borde det i rimligtvis ta minst fem år av intensiva studiet för att få en riksdagsplats! PS Hur många helt outbildade personer betalar staten 70.000kr i månaden och som dessutom har FEM månaders semester med full lön?
DS
Gert Fylking"

Av Anki - 21 december 2018 12:08

Den här bilden ploppade upp i mitt flöde på fb. Smilla-valp för 9 år sen.   Det finns grejer man saknar.......

 

Av Anki - 21 december 2018 01:19

 

Av Anki - 21 december 2018 00:59

Nu kan jag sova med gott samvete. I princip allt är klart inför morgondagens lilla julaftonsmys. Har t.o.m dukat. Men höll på att få ett psykbryt när jag nyss gick ner med soptunnan till vägen. I alla år så har jag handskottat runt brevlådorna, tagit bort plogkanten (annars stannar inte postbilen) och sopat av brevlådorna. Både min och grannens. Nu var det sopat och skottat på och framför deras låda men inte min. Är då man får lust att backa lite snett..........  

Av Anki - 20 december 2018 21:00

Ja äntligen ! Fick ett utbrott i morse på jobbet.......och det blev lite "fräsigt" ett tag men bytte till slut bort det jag fick panik över......står för att man inte ska behöva göra det man inte har sjukvårdsutbildning för och aldrig har varit med om...... Tur att det fanns nån som hade förståelse. Jobbade med KS i dag och vi synkar klockrent. I morse vid halv sex, innan jag åkte till jobbet så gravade jag laxen........

Slutade 12 och åkte hem och fick ett utbrott när jag inte tog mig uppför backen hemma. Fick ta om fem ggr innan jag kom ända upp   Grejade lite innan jag åkte ner till Vattjom till Caroline. In på Ica en sväng på hemvägen och där träffade jag en herre som jag inte sett på en massa år eftersom han flyttade till Stockholm .Blev så klart stående och surra en bra stund med både honom och hans mamma. 

När jag kom hem så klädde jag granen, gjorde köttbullar och Philadelphiaglass, tvättade två maskiner tvätt och städade lite. Det körde ihop sig lite med en julklapp men Jonas ringde och hade en lösning till min fördel   

Inget jobb i morrn och jag ska sova till nio minst    Har en rygg som tar knäcken på mig nu......


Av Anki - 19 december 2018 21:54

Yes, var till Anticimex i eftermiddags och hämtade de där stationerna och har placerat ut dem strategiskt. Sen var jag till Birsta och köpte några julklappar, hund- och kattmat. På hemvägen fixade jag lite "småviktiga" detaljer. 

Känns som om det är dags för en konfrontation snart.......

I morgon förmiddag är det sista passet på ett tag och det känns himla bra. Helt slut i kroppen nu. Får nog ta en funderare snart på framtiden. 

Av Anki - 19 december 2018 21:53

     

Av Anki - 19 december 2018 05:56

Ingen råttjakt i natt. Och i dag ska jag hämta "stationer" på Antcimex när jag har varit på Somatiska och tappat blod. Men först ett fm-pass som jag gruvar mig för. Har bestämt mig för att säga ifrån en grej, får se hur det tas. Man ska inte göra sånt man inte har delegering för.......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards