Direktlänk till inlägg 29 oktober 2018

Vilken dag...puh

Av Anki - 29 oktober 2018 22:03

Vi åkte härifrån klockan nio och 10:00 skulle älsklingen vara hos företagsläkaren. Sorry men jag tyckte han var såå menlös....Sa att rosfebern var på väg att avta så det blir inte mer penicillin. Trots att det är en kraftig rosfeber. Hela underbenet är rött och en bit över knäet. Variga sår och svullet, fotleden är så svullen så att han inte kan böja den.....Vi har knäppt kort men jag lägger inte ut bilder som jag inte fått lov att visa. De hade inte ens förbandsmtrl.....?? Efter lite ventilerande så blev det till slut en remiss till infektionskliniken på sjukhuset. Dit kom vi 11:15 och blev hänvisade till ett rum med en sluss före. 

Efter en stund kom en sköterska som tog en massa prover (den mest förtroendeingivande på hela dagen), och så kom läkaren. Han tittade och sa också att en till penicillinkur inte var aktuellt, utan att det måste självläka inifrån från o med nu. Men att det är noga att hålla benet rent och omlindat. 

Så sköterskan satte kompresser och lindade benet och så skulle vi vänta på provsvaren. Och läkaren sa att det var helt okej att jag sköter omvårdnaden av benet hemma. Så vi köpte en till laddning med lindor och kompresser där på apoteket. 

Men vi fick vänta i nästan fem timmar innan han fick svar på proverna och vi kunde åka hem. Sjukskriven i två veckor till blev han iaf då benet måste vila och inte får ansträngas.

Vi åt frukost klockan åtta i morse så hungriga som vargar var vi när vi äntligen slapp ut därifrån. Jag passade på att gå till labbet och lämna mina blodprover när jag var på sjukhuset också, så nu får vi se om jag måste börja tappa blod igen. Har mina misstankar att ferritinet/järnet är oroande högt igen......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 18 april 19:22

   

Av Anki - Onsdag 17 april 23:06

Håller tummarna allt jag kan......   

Av Anki - Måndag 15 april 23:01


 

Av Anki - Söndag 14 april 15:46


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards