Alla inlägg den 26 september 2018

Av Anki - 26 september 2018 23:45

 

Anki...........

Av Anki - 26 september 2018 23:22

Den där ettriga tjejen med så vass tunga så ingen vågade trotsa eller säga emot henne. Som för några år sen hotade att trycka ner en flaska i halsen på en muskelnisse som var dubbelt så stor/bred som henne och spratt av honom kepsen med fingrarna......(han kom alldeles av sig)  eller som stannade sin lilla Fiat Uno på Vrångtjärnsvägen framför en fullastad timmerbil med släp och vägrade flytta på sig samtidigt som hon bad chauffören dra åt h-e för att han inte kunde köra bil......och ett antal andra "små" dispyter. Som med andra ord aldrig har fegat ur för fan själv....

Och nu har jag blivit en riktig fegis...........åtminstone ibland     

Av Anki - 26 september 2018 22:58

Åkte ut till   och på vägen ut dit så var jag in till Netonnet och investerade i en ny skrivare. Det blev en Canon den här gången.....Och så var jag in till Rusta och köpte väggfärg. Några nyanser ljusare än den jag hade köpt först så nu får vi se vilken det blir. Åker till Birsta i morgon och shoppar lite tror jag (om jag inte blir för snål/försiktig). 

Biggan var hit och släppte ut Lady en stund men när jag kom hem så hade fröken bäddat upp hela dubbelsängen i protest för att jag varit borta   

Av Anki - 26 september 2018 14:22

Var ner till sköterskorna och fick min delegering förlängd i ett år. Sen hem och elda och greja lite. Nu ska jag snart åka till polisen och hämta mitt pass, och sen ut till   . Filurar på att hinna in till netonnet och kolla på en ny skrivare oxå på vägen ut. Kanske fylla upp några vattenhinkar innan jag åker eftersom det tar i och blåser rätt så bra nu.


Av Anki - 26 september 2018 13:50

Barnen i andra klass har fått en ny fröken.
När hon skriver på tavlan säger Peter:

- Fröken, du är rakad under armen!

... ... Fröken blir upprörd över detta och säger till Peter:
- Jag tycker inte om att du säger så, du kan gå hem!

Nästa dag skriver fröken åter på tavlan och lyfter sin andra arm och Peter säger:
- Fröken, du är rakad under din andra arm också!

Denna gången blir fröken arg och säger till Peter:
- Du kan gå hem och stanna hemma resten av veckan!!

På måndagen är Peter tillbaka i skolan, när fröken skriver på tavlan går pennan sönder och hon böjer sig fram för att plocka upp den.

Peter ställer sig upp, tar sin skolväska, går till dörren och säger:

– Vi ses i trean ;)

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards