Alla inlägg den 4 september 2018

Av Anki - 4 september 2018 23:18

 

Av Anki - 4 september 2018 22:25

X-et och Lena kom ju ner när de åkte från älgpasset och hjälpte mig med bilen. När de kom och klev ur bilen så flinade bäda två och undrade om jag hade varit arg......Eh jaa sa jag.....De hade hört mina svordomar och ramsor och hur jag smällde i bildörrarna m.m ända upp i skogen   Ja ja.......  Vi fikade och sen så hjälpte han mig med klipparen. Däcket är trasigt men vi pumpade och fyllde i en flaska med skum. Får se i morgon hur det är. Min kompressor var ju så klart också trasig så det blev fotpumpen. De skulle titta förbi i morgon och se om jag behöver hjälp, och det är jag tacksam för. 

Av Anki - 4 september 2018 18:06

Börjar att klippa gräset och känner att det går tungt. När jag kommer till nersidan ser jag att däcket har hoppat av fälgen. Hämtar volvon och kompressorn.....och kommer ihåg att säkringen har pajat till cig-uttaget. Snilleblixt 2....byter till chevan och när jag ska backa uppför backen så är det tvärnit. Ringer Sundin som säger vad jag ska göra. Slår med hammare och drar i vajrarna men fortf tvärnit. Ringer x-et som är här uppe och jagar och han ska komma på nervägen. Irriterad så svetten bara forsar och skitig som en gris efter att ha legat och ålat på backen vid bilen så tänker jag när jag är så skitig redan då är det lika bra att jag byter säkringen i volvon. Eftersom jag måste ligga på backen och golvet under ratten för att komma åt säkringshållaren....Tappar som vanligt en säkring i hålet under innan jag fipplat dit en som sitter kvar. Skulle vilja säga några osnälla ord till den som har bestämt att säkringshållaren ska sitta just där.     TILL VÄNSTER OM PEDALERNA UNDER RATTEN......JÄVLA PUCKO !!!   Och när jag ska ta av mig pannlampan så måste den så klart fastna i hårspännet. Jag bara drog så hårspännen snoddar och pannlampan åkte åt alla håll. Men nu är säkringen bytt så nu ska jag se om jag får igång kompressorn och kan fylla däcket till klipparen......

Livet i skogen. Ensam är stark stämmer inte alltid     

Av Anki - 4 september 2018 15:02

Kört ut två skottkärror med äpplen till djuren i skogen. Fick lite peptalk av Jeanette nyss när hon var hit. Ska försöka att anamma det.......kanske...       

Av Anki - 4 september 2018 13:35

Av Anki - 4 september 2018 12:36

Tittade på det programmet i går kväll. Adam Alsing är programledare. Han var på en strutsfarm och skulle fånga in en struts. De kan sparka enormt hårt och har supervassa klor. Direkt dödande sparkar om de träffar rätt. Sen sa tjejen att han skulle ställa sig på ett strutsägg för att bevisa att det håller för en vikt på 170 kg. Till sist så klev han upp på ägget...........och splash sa det  

  Hönsägg vs strutsägg........

Sen var han på Röda Ulven och jobbade med surströmming. Imponerande av nån som absolut inte gillar lukten.  


Av Anki - 4 september 2018 12:30

 

Av Anki - 4 september 2018 12:07

Nuärdetbergochdalbanaitankarnaochontimagen........
.

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards