Alla inlägg under augusti 2018

Av Anki - 17 augusti 2018 01:08

Donade med veden och matchkläderna och sen åkte jag ut till älsklingen. Vi gjorde en Birstasväng, myste en kvart och sen åkte jag hem. Fixade lite med ditt och datt och skulle putsa fönstren i vardagsrummet men blev sittande framför tv:n och BBC Earth. Ett program om hundar. Jag trodde att jag kunde det mesta om hundar...men så är det ju inte. Ja och då hann det ju bli för mörkt för fönsterputsning. Så började Jonas att skicka snapar och jag svarade men till slut när det blev för mycket knappande så ringde jag upp. Stängde balkongdörren och ytterdörren och det var ju inget konstigt. Och så ringde älsklingen och vi satt och pratade. Helt plötsligt bara så där så råkade jag titta upp mot taket och lampfästet. And guess what !!!!!??? Där sitter det en jävla fladdermus !!!!! Bara lite hysterisk dårå. Man kan ju inte ringa till folk när klockan är 23:40 eller....?? NÄ ! Ringde till Jonas igen och Emma höll på att skratta ihjäl sig, hon tyckte att den var gullig....Jojo skulle tro det när man är fem mil ifrån. Så nu öppnar jag balkongdörren igen och stänger dörren till vardagsrummet. Smulan kommer att bli sur eftersom hon sover därinne i normala fall. Och så får jag se i morrn bitti (idag) om äcklet hänger kvar.....Kanske jag kan ringa till Hansa annars? Livet på landet...................Fan vad jag hatar det här jävla huset ibland........

Sweet dreams ....

 

Av Anki - 16 augusti 2018 12:38

Michael B Tretow....Detgårhitdetgårditdetgåruppdetgårner....
........enmakalösmanick

Av Anki - 16 augusti 2018 10:31

Triad har spelat in en ny singel " Tänd en bil och låt den brinna "...............Dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom
Dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom (x3)
Tänd en bil och låt den brinna
Låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu
Men det blir ljusare igen
Tänd en bil för allt du tror på
För den här planeten vi bor på
Tänd en bil för jordens barn
Dom dom dom
Jag såg en BMW falla
Det var inatt när alla sov
Jag tror jag önskade
Att du var nära
För en minut sen brann den
För en sekund sen försvann den
Det var det bara jag som såg
På radion sjöng dom om fred på jorden
Jag ville tro dom slitna orden
Dom dom dom

Av Anki - 15 augusti 2018 23:31

Såg lite tufft ut då Matforsgrabbarna kom med ungt och jämnt lag. Men det blev en jämn match som tyvärr Mfs vann till slut med 1-2. Allt stök i köket var Larsson orsak till. Han hade "städat" lite....Lena och Ida kom och hjälpte mig i fiket. Jag hade mutat Ida med toast. Hon var jätteduktig med korv och fika-försäljningen. 

Storfrämmande från Nedansjö också, Mattias Olofsson. Spelsugen men nöjde sig med att coacha idag. Hävdade att tröjorna är för små   

När jag var klar så blev jag kvar på parkeringen en stund och pratade med Olofsson. Frågade om han skulle komma nästa onsdag och sa till honom att han behövs i nuläget i HIF. 

Mattias i högform   

 



Av Anki - 15 augusti 2018 16:32

Fniss, näe inte sjuk hängig. Utan bara lat..Bakat, varit till Ica (eftersom jag hade glömt kaffe till fiket) och kört upp matchkläder och fikagrejor till Hasselbacken. Sen fixade jag till en laxbit och åt, och nu ska jag snart åka tillbaks upp till Hasselbacken. Måste städa, det hann jag inte förut. Det är nån som har dragit fram en massa skrot och lagt överallt.

Vedhögen ligger nog kvar tills i morgon     

Av Anki - 15 augusti 2018 14:27

12 augusti för två år sen var den sista dagen nån hörde ifrån dig Kenneth, och det var din dotter Becka. Två dagar senare hittade de dig i lägenheten..... Du sa till mig i juli att du hade ont i hjärtat och hade varit till sjukhuset...  Hoppas att du har det bra där uppe. Vet att Becka saknar dig jättemycket och har gjort en jättefin tatuering på armen. 


 


Av Anki - 15 augusti 2018 10:02

Kollade på klockan sista gången 04:30. Sen måste jag äntligen ha somnat. Och när jag ska kliva upp så har jag så jävla ont i ryggen och benen, speciellt den trasiga lårmuskeln så jag gruvar mig länge för att kliva upp. Vet inte om det beror på vedslitet eller..??? Kärringen kanske börjar bli utsliten? Tur att jag har nån som smeker bort allt det onda   Nu ska jag iaf köra upp grejorna till Hasselbacken inför kvällens drabbning. Och göra en Snoddaskaka (eller kärleksmums som en del kallar den) Gjorde en chokladkaka i går kväll. Har ju lovat Ida att det ska finnas toast ikväll så jag ska förbereda ett gäng såna också.

Och så måste jag köra några kärror ved....keep on   

Av Anki - 14 augusti 2018 23:56

Sökte i mitt bildarkiv efter blommor och fick upp den här?? Oooops.................

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards