Alla inlägg under augusti 2018

Av Anki - 21 augusti 2018 00:22

 

Av Anki - 20 augusti 2018 23:53

Var fruktansvärt trött när jag åkte ner för en oplanerad jobbkväll. Men var in på Ica och köpte nån Vitamin Well Awake-dryck som jag sög i mig. Och tron inverkar ju på det mesta så jag piggnade på mig   Dubbelturen igen då så vi hade två bilar och det kanske var räddningen. För man kan ju inte sova och köra..........Nej då det gick såå bra . Nu har jag pratat med älsklingen och varvat ner så nu ska jag snart dyka ner i sängen. Eller?? Hawaii Five-0 nu..........

Gestapo har suttit och spanat under soffan i rummet innanför köket. Vill INTE ha mer objudna gäster.....

 

 


Av Anki - 20 augusti 2018 22:40

 

Av Anki - 20 augusti 2018 15:33

Fick nordens fnissanfall i dag på Biltema när jag var där med Andersson. Hjälpte honom att söka en grej och så gick han iväg. Från bortre änden av byggnaden och mot kassorna. Hittade det jag sökte på datorn, tog korgen och sökte rätt på honom. Och så när jag skulle visa honom det............så hade jag INTE min korg utan nån annans... Oooops....fick ju gå tillbaks dårå med korgen som inte var min. Och fick nordens fnissanfall så tårarna rann medans jag traskade iväg. Jag fick låtsas att jag pratade i mobilen....  

Innan vi åkte hem så åt vi på Birstabaren. Steksill som var så salt så att jag mådde illa hela vägen hem   Inte kul alls. 

Men nu är jag hemma och har blandat iordning bränslet till motorsågen. 

I morse ringde Carro och frågade om jag kunde jobba ikväll. Hade ingen lust alls men lovade att komma. Är så trött så det snurrar i huvudet just nu   

Av Anki - 20 augusti 2018 09:46

I dag ska jag göra en god gärning och samtidigt köpa en dunk bensin så att jag kan blanda till motorsågen. Syrenerna är i farozonen nu. Och killarna kommer att bråka på mig....igen.   Ska få låna en sky-lift och funderar skarpt på att åka och hämta den rätt så snart. Kanske jag hinner att måla rödhuset i höst och få ner storparabolen, så att det inte ser ut som om jag har nån form av rymdlaboratorium   


Av Anki - 20 augusti 2018 00:18

Några jobbiga operationer av min söndertrasade handled. Först satte de in skruvar och nån plastplatta som såg ut som ett ufo. Som gjorde att jag hade så vidrigt ont så det inte ens går att beskriva med ord. Kunde inte ens röra fingrarna....Så ny op och allt plockades bort och det blev en steloperation av handleden. Efter godkännande av mig så klart. Ett ganska enkelt val. Ständig smärta eller begränsad rörlighet utan smärta i handen var vad jag hade att välja på. Och har inte ångrat mig. Eftersom jag är fruktansvärt tjurig så kan jag numera använda min högra hand till det mesta. Jag har jobbat extra i sommar, kan renovera huset, styrketräna m.m och det är nog ingen som kan se att min högra handled är stelopererad.

   

Av Anki - 20 augusti 2018 00:17

 

Av Anki - 20 augusti 2018 00:11

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards