Alla inlägg under juni 2018

Av Anki - 28 juni 2018 01:01

Japp, det blev ju det då till slut. Tog ju lite längre innan jag kom iväg hemifrån eftersom jag inte fick gå tidigare från jobbet. Och så var det ju fotboll Sverige - Mexico som jag ville se. Sverige vann och jag åkte till min stora kärlek. 

Det blev en ordentlig tur på ca fem mil......och det var inte bara jag som hade ont i rumpan när vi kom tillbaks     

Hade jag inte haft mina djur så hade jag sovit kvar i Timrå, eftersom jag var helt sopslut. Men nu ska jag hoppa i säng och sova tills jag vaknar........

 

Av Anki - 28 juni 2018 00:12

Fy fan vad tufft det har varit i dagarna tre. Tuffa 9 timmars-pass tre dagar i sträck. Upp halv sex och sen kommer jag ju aldrig i säng före tolv-ett. Ett undantag i går kväll för då var jag halvdöd vid halv elva. Var snudd på att jag hade missat älsklingens kvälls-samtal....I morse var det lite spänt på jobbet av olika orsaker. Mest pga personalbrist.Vet en som fick ett utbrott.......och det var inte jag   Vi jobbade på och det blev bara 30 minuters lunch för mig i dag ( 15 min igår). Alltså övertid i 1 timme och 15 min som jag inte tagit upp. I kväll skulle vi ju träna hojåkning kärleken och jag så jag frågade om jag kunde få gå hem när vi var klara med eftermiddagspasset....typ 30 minuter tidigare. Och fick till svar att....om du skriver att du går tidigare....? Så klart gör jag det svarade jag med ett leende........ ! Men funderade lite hur tankarna går? Sen när vi kom in innan sista passet så fick vi frågan om vi hade tid över så vi kunde åka till en extra vårdtagare. Trots att jag frågat om jag kunde få gå en halvtimme tidigare. Men vi gjorde det och jag var kvar till halv fem. Det är de som ska vara tacksamma för att jag biter ihop och jobbar extra inom ett område som definitivt inte passar mig...... Tar inte skit utan säger stopp om jag känner att det inte passar. Jobbar kväll i morgon och sen får vi se hur jag gör fortsättningsvis....

Av Anki - 26 juni 2018 22:57

 

Av Anki - 26 juni 2018 21:39

Idag fick jag och en till nybörjare dubbelturen till Lucksta. Eftersom det var lite folk och bara jag hade medicindelegeringen av oss vikarier. Men vi åkte iväg och vi fick verkligen slita halvt ihjäl oss. Men vi funkade skitbra tillsammans trots att det tog för lång tid. Hon skulle sluta 12 och jag fick 15 minuters lunch ist för en timme. Vi pratade om allt möjligt och hon är en raggarbrud som jobbar på IVA.....bla,bla,bla. När hon sa att hon har sin dotter i Norrhassel så jorå, henne känner jag ju.

Och sen ikväll var jag till Rösätt och skulle träffa Elenore och Bertil. Satt och pratade med Freddan och nu vet jag ju vem hon är. Herregud....vi har ju festat tillsammans några ggr. Och speciellt på en mycket minnesrik 40-årsfest på Rösätt för x antal år sen........        som är historia nu.............  På den tiden det var det drag under galoscherna....

Av Anki - 26 juni 2018 21:39

 

Av Anki - 26 juni 2018 00:14

 

 

Av Anki - 26 juni 2018 00:10

Japp, tog Lady med mig och gick en sväng uppöver skogen. Och tokfotade med ajfånen     

           

Av Anki - 25 juni 2018 18:17

 

Upp fem i morse och hemma 17:15. Och på lunchen var jag till västra och hämtade matchkläderna. Har haft lust kasta in handduken flera ggr idag. Velar om Lady och lite tufft pass tog knäcken på skogstrollet. Men när jag kom hem och fick prata med älsklingen så lugnade jag mig lite. Nu tvättar jag matchkläderna för sista gången innan höstsäsongen och ska gå en prommis med Lady uppöver backarna när jag hängt första maskinen och laddat nästa....So it has been a ruff day........

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards