Alla inlägg under maj 2018

Av Anki - 28 maj 2018 17:26

 

Av Anki - 28 maj 2018 13:03

Har haft ont i bröstet/håll hela morgonen och förmiddagen så det kändes så där att vara ensam uppe i vävstugan. Så jag blev himla glad när Sara kom. Jag vävde ca en halvmeter iaf och kanske jag åker upp i kväll en stund också. Tröstlöst med knutar som man måste sitta och pilla upp och sen peta/väva in garntåtarna och så en massa strul i varpen. En del trådar ska man låta följa med in och andra ska rullas av eftersom.....Men nu är det gräsklippning först på agendan. Och så var jag tvungen att äta nåt eftersom jag var skithungrig......


 

Av Anki - 28 maj 2018 09:33

Jorå så är det oftast nu på söndagarna när jag blir ensam efter helgen. Nu ska jag åka upp och väva på pläden ett tag innan jag tar itu med utesysslorna.

Måste försöka att hitta någon som kan/vill vara hundvakt på helgerna när jag är i Timrå och när jag åker bort ett par ggr i sommar om inte nån av killarna bor här då. Vi är ju här också på helgerna så det är ju inte varje helg, men måste hitta nån som kan ha henne när jag inte är hemma....Det måste vara någon jag känner, som hon tycker om och som gärna tar en prommis med henne. Prinsessan klarar sig ju själv bara hon kan gå in och ut som hon vill på dagen och har mat och vatten. 

 

Av Anki - 28 maj 2018 09:26

Lite bråttom tydligen när jag skrev inlägget om morsdagsöverraskningen. Brukar alltid kolla igenom vad jag skrivit men hade nog fuskat lite. Finns väl inget som heter kuiner   Men nu har jag rättat till det stavfelet......och några fler.....

Av Anki - 27 maj 2018 21:40

Ja det går ju att fota utan systemkameran också, även om det är skillnad på bildkvalitet....Äppelträdet blommar. 

       

Av Anki - 27 maj 2018 21:30

Av Anki - 27 maj 2018 20:25

Killarna hade sagt att jag skulle vara klar 16:00 och de skulle hämta mig. Men då blev det så att jag skulle ta min bil in till stan i stället. Och jag tänkte att det är väl ingen brådska.....Så när klockan var 16:30 ringde Pontus och undrade vart jag var....Ljög nån mil då och sa att jag var i Lucksta. Han sa att det började bli stressigt då.....Så som vanligt körde jag som om jag hade stulit bilen....

När jag kom in till Västra Allén stod Pontus ute och väntade och sa att han skulle köra. Så vi bytte plats och så vidare till Korsta och hämta Jonas. När vi åkte därifrån så säger Pontus att jag har lite bensin. Jamen vi ska väl bara in till stan svarar jag. Nej vi ska till Hudik säger han och flinar....Hm....?? Vet inte vad jag ska tro alls och så säger Jonas att vi ska väl åka över bron. Nej säger Pontus mamma vägrar att köra sin bil där....Så vi åker in till/genom stan och vidare söderut....

Ju längre vi kommer desto mer funderar jag på bensinmängden i bilen. Nu är den nere på rött........

Men så tar de av och åker in till Pink Ladies...puh...Och när vi kommer in så går de till ett bord där jag ser att det sitter två personer, och säger att här är sällskapet   Vi blev nog lika förvånade både jag och min fd svägerska Anneli. Anneli hade varit och frågat Eriks tjej Jonna (som jobbar där) om hon visste vem som skulle komma, men Jonna hade inte avslöjat det   Ja det var en rolig morsdagsöverraskning som kusinerna hade kokat ihop för oss. Vi hade jättetrevlig och god mat var det. 

 

Och när vi åker tillbaka till Korsta så får Pontus motvilligt tillstånd att köra över skitbron.........För att spara bränsle om inte annat.....

Av Anki - 27 maj 2018 14:56

Jo..då var jag hemma på kullen i skogen igen efter en helt underbar helg. På fredag så var vi ju till Ljusdal, Sundin, Klingen och jag. Klingen blev sugen på en bil som inte föll "chefen" i smaken alls   

 

På lördag så var det ju bilträff och cruising i Sollefteå. Strålande väder, ett glatt gäng och himla trevligt från morgon till kväll. Kul när det händer grejer också. Jösses vad mycket folk som är ute såna här kvällar....Och gud vad jag älskar dig vännen !  

På väg till Sollefteå.....

 

 Hade fått order att vara klar klockan 16, för då skulle killarna hämta mig. Men jag tycker det bara blir en massa onödigt körande så jag sa att jag tar min bil till stan.....så då fick jag hämta dem i stället. Ja, ja det är ju mors dag....    Vi får se vad de har hittat på sen då.......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards