Direktlänk till inlägg 27 maj 2018

Som om helgen inte kunde bli bättre

Av Anki - 27 maj 2018 20:25

Killarna hade sagt att jag skulle vara klar 16:00 och de skulle hämta mig. Men då blev det så att jag skulle ta min bil in till stan i stället. Och jag tänkte att det är väl ingen brådska.....Så när klockan var 16:30 ringde Pontus och undrade vart jag var....Ljög nån mil då och sa att jag var i Lucksta. Han sa att det började bli stressigt då.....Så som vanligt körde jag som om jag hade stulit bilen....

När jag kom in till Västra Allén stod Pontus ute och väntade och sa att han skulle köra. Så vi bytte plats och så vidare till Korsta och hämta Jonas. När vi åkte därifrån så säger Pontus att jag har lite bensin. Jamen vi ska väl bara in till stan svarar jag. Nej vi ska till Hudik säger han och flinar....Hm....?? Vet inte vad jag ska tro alls och så säger Jonas att vi ska väl åka över bron. Nej säger Pontus mamma vägrar att köra sin bil där....Så vi åker in till/genom stan och vidare söderut....

Ju längre vi kommer desto mer funderar jag på bensinmängden i bilen. Nu är den nere på rött........

Men så tar de av och åker in till Pink Ladies...puh...Och när vi kommer in så går de till ett bord där jag ser att det sitter två personer, och säger att här är sällskapet   Vi blev nog lika förvånade både jag och min fd svägerska Anneli. Anneli hade varit och frågat Eriks tjej Jonna (som jobbar där) om hon visste vem som skulle komma, men Jonna hade inte avslöjat det   Ja det var en rolig morsdagsöverraskning som kusinerna hade kokat ihop för oss. Vi hade jättetrevlig och god mat var det. 

 

Och när vi åker tillbaka till Korsta så får Pontus motvilligt tillstånd att köra över skitbron.........För att spara bränsle om inte annat.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Torsdag 14 mars 17:21

När jag var 42 år så blev jag mormor till mitt första barnbarn, ochb efter sex år kom det andra till världen.  Och i dag så fyller hon 20 år. Mojos lilla trollunge, du har inte alltid haft det så lätt   Men har ändå stolt kämpat på mot dina mobbare...

Av Anki - Tisdag 12 mars 23:56


Japp, har tagit på mig några nattpass varje 5-veckors rullande schema. Har svårt att sova i vanliga fall och ingen skillnad nu. Så jag tänkte att jag skulle vara toktrött första natten. Men det funkade hur bra som helst. Jag jobbade lite vid datorn o...

Av Anki - Måndag 11 mars 11:54


Och små, små steg mot våren     

Av Anki - Söndag 10 mars 23:22


  Därför håller jag mig långt ifrån vissa människor.......... ...

Av Anki - Söndag 10 mars 19:17


  Jamen visst är det så........Eftersom vi fick middagfrämmande igår så hade inte biffen jag tagit fram räckt. Så i dag i min ensamhet så fick jag ju offra mig.....Det var himla gott men blev mycket över        ...

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards