Alla inlägg den 22 maj 2018

Av Anki - 22 maj 2018 22:27

 

Av Anki - 22 maj 2018 22:17

Japp, när man inte är tvingad att göra det idag så fick det jobbet vänta. Lena ringde och bjöd på middag så då var det inte så mycket att fundera på. Duschade och drog ner till västra. När jag åkte hem igen så hittade jag Jörgen (Pontus katt), nästan nere i Lucksta och som varit försvunnen i en vecka. Jag ringde, de tog bilen och fick med sig honom hem igen. Härligt ! Sen åkte jag en sväng upp till vävstugan men där var det hur mångabilar som helst så jag vände och åkte hem i stället. 

   


Av Anki - 22 maj 2018 17:08

Som det är nu så är det bara en pool, lite havsbad, öl och gino tonic, så är det ju som Kreta här å   +34 i solen...

Av Anki - 22 maj 2018 16:12

I kväll kommer Biggan och Sandra hem från Dubai, så nu tar mitt ansvar för blommor m.m slut för denna gången. 

Skulle ta fram instruktionsboken för röjsågen. Jag hade hängt upp den tillsammans med den andra klingan i en kasse ute i lagårn. Och så hade kassen tydligen ramlat ner från kroken och ner i översvämningen som var där i våras. Så nu har jag en instruktionsbok hängande på tork ute på torkvindan tillsammans med tvätten...........

Tappade alldeles arbetslusten då det var +30 ett tag. Nu är det +22 i skuggan men himla kvavt och de varnar för åska. Hatar verkligen åska och är livrädd när den härjar.

Bjuden på mat i Västmarken men vet inte om jag orkar åka. Skulle behöva testa om Lady kan vara tillsammans med Steeler oxå men är väl inte så lämpligt att sätta en hund i bilen i den här värmen även om det finns ac.


Av Anki - 22 maj 2018 12:43

Har klippt gräset och kom precis på att jag glömde mellan huset och lagårn. Tvättat en maskin och grejat med lite av varje. Har hämtat röjsågen och trimmern nu. Trimmern och jag brukar inte komma överens första gången den ska startas så det är lite spännande nurå....eller inte då...

Röjsågen är nog inget problem, återkommer om det    Måste nog åka en sväng upp till vävstugan också sen men har ingen lust alls. Funderar allvarligt på om jag ska sluta eller åtminstone strunta i att sätta upp mig på något ett tag. Det finns liksom ingen motivation längre, mer än att det är bra presenter.....

Så här ser det ut sen jag har tagit ner växthuset, frågan är vad jag ska hitta på med grunden?? 10 m2 är den.

 

Av Anki - 22 maj 2018 12:02

Av Anki - 22 maj 2018 10:27

 

Därför ska jag klippa en jävla massa gräs nu   Ha en bra dag därute   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards