Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Anki - 14 maj 2018 21:25

Har hållit på hela kvällen med den....Fyllde olja och bensin och fick tillbaks batteriet efter ett tfn-samtal med älsklingen.  Ja men då går den då men den klipper dåligt och är typ svag.....Trodde ett tag att drivremmen hade lossnat men icke....Spelar ingen roll vilken växel jag kör på så orkar den knappt uppför. Men klippte på baksidan och sen körde jag ner den till garaget så jag kan tvätta av den i morgon. Vi ska nog bli vänner till slut han och jag......hotar bara med att köra ner den i bäckravinen om den jävlas för mycket.....

Av Anki - 14 maj 2018 18:28

Somnade i solstolen och vaknade av en bil som svängde upp hit. Flög upp och fick på mig lite kläder. Det var Patrik och Catrin som kom. X-et skulle hjälpa Patrik att gå upp rågångarna i skogen och hitta gränserna. Så då följde Catrin med upp till mig. Vi fikade först och sen surrade och myste Catrin och jag i solen i några timmar. Nu har jag ätit och velar om jag ska åka upp till vävstugan och väva för. Tror jag ska fråga om Kerstin vill hjälpa mig att dreja fransen. Kanske i morrn...? Suck har ingen lust nu när det är så fint väder....Men jag kan ju nästan inte gå på foten ändå pga tåeländet. Ska tejpa den i kväll när jag duschat. 

 

Av Anki - 14 maj 2018 18:01

Nu basuneras det ut att arbetslösheten sjunker och är den lägsta på flera år. Både bland utrikesfödda och svenskfödda. Hoppas att folket fattar att det bara beror på att det snart är val................  Undra hur de manipulerar siffrorna ?? 

Av Anki - 14 maj 2018 13:28

Var ner på arbetsintervjun och sen till Patrik och Catrin och fikade. Anneli ville att jag skulle titta förbi också men hade ju en matkasse i bilen så det får bli en annan dag. Och så in till Biggan för vattningsinstruktioner på hemvägen. 

Nu ska jag fixa med gräsklipparen, se om jag kommer ihåg vad kärleken sa att jag skulle göra   Och mysa lite i solen också så klart   

Av Anki - 14 maj 2018 13:18

I dag kom jag äntligen ihåg att ringa dit och blev glad över svaret. Det senaste halvåret så har ferritinet/järnet hållit sig lugnt. Det brukar ha stigit till skyhöga 790 vid provtagningarna men nu låg det på runt 100 över. Känns så himla bra. Har ju varit oroligt i några år nu med tanke på att vissa organ tar ordentligt stryk av så höga värden. Eftersom målet är 50 så blir det ju några tappningar men jag behöver inte tappa i flera månader. Om det inte drar iväg igen då förstås......de har ju ingen förklaring. 

Av Anki - 14 maj 2018 09:30

God morgon alla solstrålar. Nu ska jag ner till byn en sväng, och sen hem och jobba. Hoppas att jag kommer ihåg att köpa bränsle till Jonse ock gräsklipparen också   

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards