Alla inlägg under mars 2018

Av Anki - 21 mars 2018 12:23

I morse så åkte snön av från utbyggnaden. Tur att jag hade satt bräder som mothåll vid fönstret.

   

Sen fick jag fikafrämmande och hjälp med isflaken på rätta huset, som vägrade släppa. Proffsigt fixat av en som är 74 år ! 

Kan ju säga att det inte var nåt man ville få över sig. Det bara brakade till när det största flaket åkte och en liten bit vägde hur mycket som helst. 

Sträckte sönder lårmuskeln när jag skottade taket och idag sparkade jag till så nu är det bara skit igen. Har skickat mejl till Daniel på Elitrehab nu så får vi se vad han svarar.


Av Anki - 20 mars 2018 17:47

Har retat mig på en grej hela dagen idag. Nåt som alltid ventileras högt och ljudligt av vissa, speciellt vid alkoholintag. Och har bestämt att nästa gång ska jag göra ett motdrag. Det andra tycker är kul kanske inte jag gör.

Av Anki - 20 mars 2018 17:35

Började med att åka ner till vårdcentralen och ta bort stygnen på höften. Såg bra ut men de tejpade och satte nytt förband. Fortsatt försiktighet....och ingen sol på sex månader på såret/ärret !! 

Sen hem och fika och så upp till vävstugan och hjälpa Ulla att söka en grej...som vi inte hittade. Vävde en bit på mattan och åkte hem. Fick stränga order av Ulla och Birgitta att jag INTE fick gå upp på taket ensam. Är ju lite vanskligt när det tinar också och det är blå-is underst. Åker det så är det kört. Men är riktigt orolig för två av fönstren om takraset kommer ner eftersom snödrivorna är så höga. Risken är att isflaken välter mot fönstren och då har jag trasiga rutor i Jonas rum och rummet innanför köket. Tänkte försöka att spika fast brädor för de fönstren men rasar det och välter mot huset så sitter jag fast under raset. Motigt värre......men nu åker jag och buggar. 

 


Av Anki - 19 mars 2018 23:22

 

Av Anki - 19 mars 2018 22:51

Av Anki - 19 mars 2018 22:47

Av Anki - 19 mars 2018 19:29

Skottat tak då igen. Lite otäckt då man inte kan vara helt säker på att det man står på ligger still. Jag såg när Ulla och Ingemar åkte förbi och sen ringde hon och bråkade lite på mig. Hon sa att jag absolut inte får vara däruppe ensam....

Tänk om du ramlar ner och fastnar nånstans sa hon, och har alldeles rätt. Det är farligt.....Ja men nu gick det bra iaf. 

Men jag har himla ont i både armar och rygg eftersom snön är tung som bly. Är glad för det jag har fått ner. Snöskrapan gick åt helvete riktigt också så nu måste jag köpa en ny.  

Sen var jag och besiktade bilen och det gick ju bra det. Nu kör jag till 31/5 2019 enligt de nya reglerna.

En snabbis till Ikea sen med kärleken och så hem igen. 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards