Alla inlägg under mars 2018

Av Anki - 24 mars 2018 17:14


 

Av Anki - 23 mars 2018 15:41

 

Av Anki - 23 mars 2018 12:15

Det är nästan omöjligt att få bort isen och snön framför lagårdsdörren plus att det är mer på gång att rasa. Så då plumsade jag i djupsnön runt lagårn och till dörren på baksidan. På en del ställen är det hårt och på andra sjunker man som en gråsten en halvmeter eller mer. Och det känns ju rätt så oskönt i bemet/rumpan. 

Men skottade iaf upp ett hål där så att det går att öppna dörren och få ut ved. Nu känns det som att jag vill kasta in handduken, orkar inte mer skit nu. Skulle behöva vinna på lotto också........men spelar ju inte ens.....  

Har pratat med Sanna på vårdcentralen nu som frågade om jag fått stötvågsbehandling. Och det har jag ju inte så hon skulle prata med sjukgymnasiken och be att de kontaktar mig. Jag sa att nu gör jag snart vad som helst bara jag slipper att ha så himla ont. 

 

Av Anki - 23 mars 2018 12:02

Ja idag tycker jag mest synd om mig....Har vidrigt ont bak i låret/rumpan, kan knappt sitta. Funderade ett tag på att ringa till vården men de bryr sig ju inte ändå. Måste försöka att skotta så att jag kommer åt veden men gruvar mig. Och så måste jag fylla på mat åt fåglarna. Gjort en tillfällig dammsugarlösning som pajar på en gång. 

Planerna var att väva en timme också men får se hur det går. Nu längtar jag efter älsklingens famn så jag tror jag blir tokig(are) Packat klart fotbollsgrejorna också. Har bråkat och gnällt om både det ena och det andra. De blandar smutsigt och rent så jag får tvätta allting och så vänder de inte strumpor och tröjor rätt väg. Femåringarna på dagis är duktigare.....

Svenska är ju bra att kunna........?

Av Anki - 22 mars 2018 23:51

Fick precis veta att himlen fick en ängel till i går natt. Vila i frid finaste Henny       

Av Anki - 22 mars 2018 23:28

Enligt Livsmedelsverket bör fem till tio procent av en vuxens energiintag komma från fleromättade fetter, varav ungefär en procent från omega-3. Det motsvarar cirka 2,5 till 3 gram omega-3 fett om dagen, vilket är lika mycket som finns i en portion lax eller 2 matskedar rapsolja. Vid en varierad kosthållning, där fisk ingår, är det sällan några problem att få i sig tillräckligt mycket omega-3.

Retar mig enormt på att det finns kvacksalvare som lurar okunniga att köpa dyra  kosttillskott, som är dessutom är helt onödiga !!

Av Anki - 22 mars 2018 23:02

Japp, var upp och vävde ett tag i dag. Sen var jag hem en sväng innan jag åkte till Annica och Pelle och fikade. 

Dammsugaren har pajat på riktigt nu. Skar loss slangen och tänkte försöka att laga den men det funkar nog inte.

När jag kom hem igen så skulle jag försöka att gräva fram dörrarna till lagårn, men vågade inte då det är mer takras på gång. Så då klättrade jag upp på hustaket och skottade ner snö och stampade loss isflak. Tills jag halkade på isen och sträckte lårmuskeln igen. Det gjorde så ont så jag trodde att jag skulle svimma men tog mig ner från taket och in. Vidrigt ont gjorde det när jag försökte att dra av mig stöveln. Lade mig på soffan och då hade jag så ont så tårarna kom. 

Nån frågade vad jag skulle upp på taket och göra när alla sagt åt mig att det är farligt. Och det kan man ju undra men jag säger som Alfons Åberg....skulle bara.......

Nu är det som det är och jag har skitont, det går inte att få ogjort. Pratat med älsklingen nu och ska göra tidig kväll.....tror jag. 

 

Av Anki - 22 mars 2018 00:42

Finns alltid en ursäkt att få åka och kramas lite. Så det blev ju så ikväll dårå. Älskar mitt   så himla mycket och vill inte att det ska vara så här långt emellan.....Skithalt var det när jag körde hem också, men nu har jag eldat och ska hoppa i säng. Upp i tid och åka till vävstugan i morrn. 



   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards