Alla inlägg den 12 mars 2018

Av Anki - 12 mars 2018 23:42

Trodde att Biggan skojade när hon skrev att hon tänt grillen, men så var det. Så jag åkte bort och vi grillade och friterade klyftpotatis. Måste nog börja att använda min fritös jag också. Sandra var pigg och glad så det var jättekul att se. Hon hade målat en tavla med rosor till Biggan. Helt suveränt !! Vilken talang !! Jag blev kvar en bra stund, vi surrade och hade trevligt.

Vid 22-snåret kom Hansa och snöröjde och hjälpte mig med nåt jag ställt till...........  Man ska inte backa och pilla med radion samtidigt........

      

Av Anki - 12 mars 2018 15:47

Skottade uppe på gården och skulle köra upp Volvon dit från garageuppfarten. Det har kommit nån dm snö och så är det blankis under den. Alltså gick det åt helvete när jag backade ut och kände att jag inte skulle fixa det. Och när jag skulle köra tillbaks upp igen så gled jag bara på isen. Jag grusade, skottade och avverkade granris som jag lade dit. Men allt bara åkte iväg på isen. Och det hjälpte inte att jag hotade med att slå sönder bilen.....den gled bara längre och längre bakåt. Men till slut kom jag på att jag kunde gasa så att bilen snodde runt och jag fick nosen ner mot vägen. Och kunde köra bort till grannen och ta sats så att jag kom upp igen rättvänd. Så nu får den stå kvar därnere tills Hansa har varit hit med traktorn. 

Sen skulle jag hämta ved......Och där hade det ju så klart blivit så mycket snö igen så att jag knappt fick upp dörren så jag kom in. Och där skulle jag baxa ut vedkasarna. Då var jag så trött och uppgiven så jag satte mig i snön och grät som ett litet barn.....Sen kändes det lite bättre   

Nu ska hundarna få mat och sen är jag bjuden på grillat hos Biggan och Sandra. 


Av Anki - 12 mars 2018 12:35

Jamen så trevligt. Det snöar.........I fredags när de skar bort ett födelsemärke på mig så sa läkaren att jag absolut inte fick lyfta eller skotta snö. Hur fan ska det funka?? Veden måste jag bära från lagårn och snöhelvetet som vägrar sluta att vräka ner måste ju skottas. Hansa kan ju bara köra där traktorn får plats, alltså från vägen och upp till huset  och garageinfarten. 

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards