Alla inlägg den 7 mars 2018

Av Anki - 7 mars 2018 22:47

 

Av Anki - 7 mars 2018 16:49

Skulle kolla i bloggen om jag skrivit när svanarna kom ifjol. Läst mars-april-maj och jisses.... Det blev ett och annat smile i alla fall.   

Av Anki - 7 mars 2018 15:31

Av Anki - 7 mars 2018 14:18

Bytte lampa i rörelsevakten upp mot skogen. I vanliga fall måste jag stå på något för att komma åt den men nu kunde jag stå på backen och fixa det. Det kan vara positivt med mycket snö också.....

Av Anki - 7 mars 2018 12:42

Ja det blev lite sent med tvätten efter helgens match men nu är matchstället tvättat, viket och packat. Antar väl att det blir nån "vänskaps"match på Västhagen framöver i snöstorm.....Fortfarande är det några analfabeter i laget som inte fattar att kläder och strumpor ska vändas rätt innan det hamnar i tvättsäcken. Men har jag bråkat och svurit sen jag tog över tvätten så lär jag ju få fortsätta med svordomarna.....och skälla och svära är jag rätt så bra på.....  

En seg dag men nu ska jag ut och skotta lite och sen ska jag sortera och kombinera färgerna på mattrasorna till mattan jag ska väva. Lovade ju på mötet i måndags att jag skulle väva en matta innan jag startar med plädarna. Lite gruvsamt då jag inte riktigt känner mig motiverad att väva nu   

Av Anki - 7 mars 2018 10:50

Har en granne som har/föder upp ankor. Jättefina och som hon pysslat med som om det vore hennes egna barn. Men i går natt så tog räven nästan allihop !! Hon kanske klarar livet på 4 av 29, plus en liten som var inne i huset för rehab. Förstår precis känslorna och dåligt hon mår, det är så tragiskt. Och tankarna på paniken hos de stackars ankorna......

Hade höns för många år sen som rävjäveln plockade en efter en. Men mina höns flög ut ur hönsgården....Det hjälpte inte att jag vaktade med hagelbössan, den kom när jag var inne....har räven fått korn på mat så är det kört.

Och det är därför jag var så förbannad i fjol när de i sommarstugan bortanför mig matade rävungarna. För när det inte serveras längre så söker sig rävarna till husen ändå. Hos mig sprang det två rävungar i fjol höst, men de skrämde ju hundarna iväg. Man ska inte mata rävar !! Ska kolla med syrran om hon har några ankor att sälja.


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards