Alla inlägg den 6 mars 2018

Av Anki - 6 mars 2018 15:11

Av Anki - 6 mars 2018 14:44

Har fått fram kabeln men det var ett jävla slit. På slutet fick jag ligga i snön och krafsa med händerna eftersom spaden har så vassa kanter. Skottat fram fönstret till Pontus rum....igen, och skottat av balkongen. Var ju tur att jag gjorde det nu när det är ljust, eftersom parabolhuvudet var helt översnöat. Inte kul å komma hem i natt och måsta fixa det. Nu blir det nog en Naproxen och Voltarensalva på lårmuskeln. Ont lite överallt nu....

Före:

 

Och efter en stund. Fönstret framme men det är ju lite kvar att få bort fortfarande. Och när det är klart så rasar det från taket...........

 

Av Anki - 6 mars 2018 13:21

Har skottat så att jag kunde flytta på bilarna och håller tummarna att Hansa kommer med traktorn ikväll när det bara är en bil på gården. Jag ska ju på buggen ikväll och det känns ju himla bra att kunna ta Chevan i det här skitvädret. Ska ju åka och kramas lite också efter buggen.   

Skottade ner till lagårn också och då "hittade" jag en 380v kabel som sitter med en handske i elstolpen och går vidare till lagårn. Den är spänd som en fjäder och jag har skottat fram nån meter. Ska fortsätta men blev helt slut i armarna så jag fick ta en fikapaus...Balkongen måste jag också skotta men.........orsk int.....

Hur många lingon finns det i skogen? / Hur mycket snö finns det i himlen? 

Japp, antar väl att jag har latat mig klart nu, så på med täckbyxor, jacka och mysse igen och ut i det vita.

Lägger ut en bild från i morse, nu har det kommit nån dm till.

 





Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards