Alla inlägg den 5 mars 2018

Av Anki - 5 mars 2018 23:11

Japp nu så är månadens avhandling klar med damerna i Hassels Vävstuga. Fikat var till belåtenhet så jag kan andas ut.

Har pratat med den bästa som finns och ska kolla på farmen innan jag hoppar i säng. 

   

Av Anki - 5 mars 2018 16:46

Ja nu har jag bakat till vävmötet iaf. Två sorters kakor och en mjuk-kaka får duga, annars är det bara å va utan eller hur ?       Skulle ha ätit nåt mataktigt men har ingen lust.....


Av Anki - 5 mars 2018 16:42

Vill...vill inte...vill...vill inte....Japp så kan det vara med en del saker   

 

Av Anki - 5 mars 2018 14:33

Åkte ju ner till byn förut och nere i Lindsjö så backar det helt plötsligt ut en fyrhjuling med plogblad från en snödriva och rakt ut på min väghalva. Kändes som om magen vände sig ut och in nästan. Helt omöjligt att göra grisnit i 70 på en isväg (kan ju t.o.m ha gått lite fortare....) Men fick ju inget möte så det gick bra. Om jag hade åkt i Chevan hade jag nog inte blivit lika rädd men smälla rakt in i ett sånt ekipage med volvon så hade jag haft den i knäna skulle jag tro. Hade lust att stanna och vräka ur mig ett och annat men behärskade mig.......utan svalde ner hjärtat ur halsgropen och körde vidare.

Nu måste jag baka, tre timmar kvar. Men är inte det minsta baksugen....suck. 


Av Anki - 5 mars 2018 11:01

Dammsugit och tvättat. Och ute på altan står trunken med matchkläder som ju också måste tvättas idag. Sen kom jag på att det är vävmöte ikväll och att det är jag som har fikat. Och när jag tittade efter så har jag inte margarin så det räcker att baka av så det får bli en tripp ner till Matfors först. Och så klart måste jag bära in ved. Tyckte att jag hade laddat för en hel vecka i fredags men lilleman han har eldat ordentligt han   Ja hellre det än att det är kallt inne, då vet jag ju att han har haft det bra när jag var utsocknes.

Fick positivt svar idag på ett mess som jag skickade när jag var på väg hem från kärleken igår. Jag var så kaxig när jag skickade det men i dag börjar jag få "ågren". Hur var det där nu då med att livet inte går i repris......aftonbladet eller expressen??

Min devis brukar ju vara att "ingen kommer ihåg en fegis"................!? Längtar tills ikväll så jag får ventilera lite funderingar och känslor. 


Trevlig måndag önskar jag alla därute  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards