Alla inlägg under februari 2018

Av Anki - 18 februari 2018 12:05

HIF spelar kval-match ikväll i Nordichallen. Eftersom jag har viss erfarenhet av framförhållningen av t.ex matchkläder i nämnda lag, så har jag plockat fram alla prylar och ställt dem inomhus så att de hinner bli rumstempererade innan kvällen. Matchen är klockan 19:00 och då är det förmodligen samling 18:00. Men än är det ingen i tränarteamet (tre st + coach) som har hört av sig om kläderna?? Ibland så får jag sån lust att skita i att ringa och säga nåt.....men vet att i slutänden så blir det ju jag som får köra som en galning in till Nordic när de vid samlingen kommer på att de inte har några matchkläder. 



Av Anki - 18 februari 2018 12:04

 

Av Anki - 17 februari 2018 15:48

Har jag nog fått.....hängig som f*n. Men var iaf och ställde Frappe Söråker i förmiddags och det gick hyfsat. Fam Westerberg plockade upp mig i Timrå.  Det var ju första utställningen och då får man vara nöjd att stå tvåa efter en uppfödare. Känns väl inte som om jag vill skryta direkt om min utställningsteknik heller men nästa gång vet jag att man ska hålla upp huvudet med kopplet. Lite annorlunda för mig som är van att golden gör så utan påverkan. Och att den slog Frappe vann vägrade att visa tänderna kändes inte ok. But it´s a game........and the winner takes it all....

Nu har jag gjort en laddning ingefärs-shot och dragit i mig hostmedicin och ipren och hoppas att jag inte slocknar i soffan i kväll. Förberett maten också så nu är det bara att vänta på kärleken...  Gjort upp eld och nu ska jag vila. 

Av Anki - 16 februari 2018 13:25

Var nyss ute och fyllde på mat åt småfåglarna. Då kom det en liten talltita och satte sig på foten till min stövel. Den satt helt lugnt kvar och kvittrade   Så de tycker nog att jag är helt ofarlig. 

Har laddat med ved nu och ska hoppa in i duschen. Han jag brukar byta baciller med var jätteförkyld förra veckan och jag trodde att jag klarat mig. Men ack vad jag bedrog mig.....Är inte snuvig....än. Men tror att lungorna håller på att sprängas. Det gör skitont när jag andas......

Så jag ska åka ut och lämna tillbaka bacillerna snart   Pimplar ingefärs-shot så jag orkar med utställningen i morgon som jag har lovat fam Westerberg att ställa upp på. 


Önskar alla andra en mysig fredag   

Av Anki - 15 februari 2018 15:37

Nuemas problemas, parabolkabeln är lagad så nu kan jag glo på Tv i sängen igen   


 



Av Anki - 15 februari 2018 15:04

Shit vad rädd jag blev när jag stod längst upp på stegen och hackade is från hängrännan på framsidan och stegen kanade iväg. Tänkte att nu bryter jag ett ben eller en arm. Men smidig som man är   så gick det bra. Är så himla hängig och det bara "fräser" i lungorna när jag andas. Men klarar inte att bara sitta/ligga still och känna efter om jag är sjuk eller inte. Så jag har städat, tvättat, klyvt stickor och hackat is från taket och hängrännorna. Och skottat lite mer framför Pontus rum.

Och när jag stod på stegen så såg jag vart parabolkabeln till sovrummet har gått av, så nu är det bara att fixa det. Den brukar vara lite kinkig att skarva men det ska nog lösa sig. Är ju lite tjurig jag och ger mig inte i första taget...  

Funderade på att ta motorsågen och kapa lite storklampar i vedbon men det får vänta tills i morrn tror jag. Spinningen avbokade jag iaf, det fixar jag inte idag.


Av Anki - 15 februari 2018 14:01

Jajamensan, så här liten och gullig har hon varit. Min prinsessa som har blivit en "liten" tjockis  

Men jag älskar dig precis som du är jag      


 

Av Anki - 15 februari 2018 11:04

Bland de sista bilderna på Tage. Som älskade sina "brorsor"   

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards