Alla inlägg under februari 2018

Av Anki - 27 februari 2018 16:49


På vägen mot pimpelfiske i Sörtjärn för ett år sen.

 


Av Anki - 27 februari 2018 12:44

Är kallt som f*n ute idag, och det blir inte varmt inne heller. Och hatar verkligen när man öppnar ytterdörren och det är fulla bron med snö. Har inte hämtat in ved än men ska åka en sväng ner till Matfors först. Funderar på om jag ska sälja systemkameran och objektiven men är osäker.....

Har varit ut och startat bilen.....och nuemas problemas. Ikväll är det bugg och jag är inte hundra (har jag väl aldrig varit   ) men kan inte missa en vecka till, så det är nog bara att masa sig dit. Och så kan jag ju åka en sväng till   när jag ändå är i stan   Måste köpa torkarblad till Volvon eftersom jag drog sönder det ena i går, det hade frusit fast i rutan. Är väl inte nån höjdare att stå ute i isvindarna och byta så jag kanske försöker att klara mig ut till Timrå och garaget. Det saknades en överdragströja igen i matchstället, märkligt att det är så svårt att lämna igen kläderna......

Av Anki - 26 februari 2018 22:21

   

Av Anki - 26 februari 2018 21:39

 

Av Anki - 26 februari 2018 20:59

Först kom Hansa och fikade och undrade om jag skulle komma bort med bilen. Så vi bestämde att jag skulle åka dit när killen som skulle hämta kälken varit hit. Han kom och jag pratade på som vanligt. Tills han tecknade att han var dövstum.....Men vi kommunicerade himla bra när vi lastade den och spände fast den i bilen. 

Sen skulle jag åka bort med Volvon. Som inte startade så klart. Startade den med kablarna från svarten igen då. Och sen fick jag den inte ur fläcken....Skottade, sandade...svor långa ramsor och skottade ännu mer. Men till sist så gungade jag loss den och kunde smyga bortöver byn. Min bil har aldrig åkt så sakta nån gång förut   

Och så klart jävlades det en massa innan vi fick dit fjäderskrället som den skulle sitta. Men till slut satt den där den skulle. Och jag tog en provtur ner till Lucksta och tankade. Har gått mycket bränsle nu ett tag. Fick ju testa däcken också. När jag var på väg hem så ringde Hansa, han var lite orolig att fjädern inte satt som den skulle. Ska ta Volvon till buggen i morrn också så jag vet att den sitter ok.


Av Anki - 26 februari 2018 16:15

 

Av Anki - 26 februari 2018 15:20

Måste man vara när man ensam ska försöka att lyfta upp en skoterpulka från ladan. Upp över en snödriva framför ingången som är lika hög som mig och så vände sig fanskapet upp och ner hela tiden. Den väger ju några kilon...Men med en jävulsk tjurighet och (lite) ilska så fick jag upp den till slut och sen släpa den i djupsnön ner till huset. Och nu har jag så klart skitont i ryggen       Ska se om jag får dit flaket själv oxå. 

Kört Volvon en stund och skottat framför hjulen och så får vi se hur det blir i kväll då.

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards